piątek, 22 listopada

Apple rozpoczął dziś nową kampanię reklamową, w której firma kładzie nacisk na prywatność danych dotyczących zdrowia z nową, humorystyczną reklamą z udziałem aktorki komediowej Jane Lynch.

raty-euro

Nowa kampania koncentruje się na fakcie, że ludzie świadomie i nieświadomie udostępniają coraz więcej informacji o sobie w Internecie, a ochrona prywatnych informacji zdrowotnych staje się coraz ważniejszą kwestią. Dzięki wbudowanym funkcjom ochrony prywatności Apple na swoich urządzeniach i usługach firma stara się zapewnić użytkowników, że ich dane dotyczące zdrowia pozostają bezpieczne w ekosystemie Apple.

Apple wymienia cztery filary prywatności, które mają zastosowanie zarówno ogólnie w Apple, jak i w szczególności w odniesieniu do danych dotyczących zdrowia:

  • Minimalizacja danych: na serwery Apple przesyłane jest tylko absolutne minimum danych dotyczących zdrowia, co daje użytkownikom pewność, że większość danych jest nienaruszona.
  • Przetwarzanie na urządzeniu: w odniesieniu do minimalizacji przesyłanych danych firma Apple celowo stworzyła swoje produkty i usługi w taki sposób, aby przetwarzać jak najwięcej danych bezpośrednio na urządzeniach użytkowników i ograniczając przede wszystkim dane, które muszą być wysyłane do Apple. Na przykład najważniejsze informacje dotyczące zdrowia i trendy wyświetlane w aplikacji Zdrowie na iPhonie są przetwarzane na urządzeniu, co oznacza, że Apple nie może ich zobaczyć, nawet gdyby chciał.
  • Przejrzystość i kontrola: Apple twierdzi, że dane są udostępniane tylko za wyraźną zgodą użytkownika, a firma stworzyła jasne monity o pozwolenie, aby zapewnić precyzyjną kontrolę nad tym, jakie dane dotyczące zdrowia i komu są udostępniane, a także wyświetlać przypomnienia o danych, które udostępniają. W przypadku HealthKit zewnętrzni programiści, którzy chcą uzyskać dostęp do danych dotyczących zdrowia, muszą uzasadnić potrzebę takiego dostępu, muszą zawrzeć politykę prywatności i nie mogą wykorzystywać danych dotyczących zdrowia do celów reklamowych ani ich sprzedawać. Wszelkie dane zdrowotne, które te aplikacje otrzymują za pośrednictwem HealthKit, trafiają bezpośrednio do aplikacji i nie pozwalają Apple postrzegać ich jako pośrednika.
  • Bezpieczeństwo: Wszystkie dane dotyczące zdrowia są szyfrowane na urządzeniu, z wyjątkiem danych medycznych, które mogą być wyświetlane na ekranie blokady iPhone’a, aby pomóc osobom udzielającym pierwszej pomocy i innym osobom, które mogą potrzebować pomocy w nagłych wypadkach. W przypadku użytkowników, którzy włączyli uwierzytelnianie dwuskładnikowe i hasło urządzenia, dane dotyczące zdrowia przesyłane przez iCloud są w pełni szyfrowane, co oznacza, że tylko właściciel możesz je odszyfrować za pomocą urządzenia, które jest również zalogowane na tym samym koncie, a Apple nie może ich zobaczyć, chyba że wyraźnie zdecydujecie się na to zezwolić.

Nowa kampania reklamowa Apple dotycząca ochrony zdrowia będzie prowadzona tego lata w 24 regionach na całym świecie w mediach, mediach społecznościowych i na billboardach.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx