Polski deweloper Michał Gapiński wydał nową i ulepszoną wersję swojego projektu „Tesla Android Project”, który wprowadza CarPlay firmy Apple do jeszcze większej liczby pojazdów Tesli.
Jak sam poinformował na Twitterze, wersja 2022.25.1 zapewnia „100% funkcjonalną integrację CarPlay dla dowolnej Tesli” i zawiera kilka nowych funkcji i poprawek.
Projekt obsługuje teraz odtwarzanie wideo DRM, dzięki czemu aplikacje takie jak Netflix działają normalnie, blokadę orientacji, dzięki której aplikacje takie jak Apple Music automatycznie uruchamiają się w trybie poziomym, a hack używa teraz Androida 12.1 dla lepszej stabilności i wydajności.
Obejście CarPlay za pomocą oprogramowania Michała Gapińskiego obejmuje użycie Rasberry Pi z modemem LTE i punktem dostępu Wi-Fi, uruchomionego niestandardowego oprogramowania układowego opartego na Androidzie, a także kabla micro-HDMI do HDMI i kabla Ethernet.
Przeglądarka w samochodzie służy do łączenia się z Rasberry Pi i wyświetlania interfejsu CarPlay na ekranie Tesli, gdzie aplikacje Apple takie jak Mapy czy Apple Music działają bez zarzutu. System działa podczas jazdy, a także można nim sterować za pomocą przycisków multimedialnych na kierownicy Tesli.
Pomimo stosowania CarPlay w wielu samochodach elektrycznych, Tesla jak dotąd nie oferuje oficjalnego wsparcia tej funkcji. Plotki z 2020 roku, że Tesla planowała wspierać Apple Music, nigdy się nie sprawdziły, a dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, nie odpowiada na prośby na Twitterze, aby firma wprowadziła CarPlay do swoich pojazdów, mimo że jest to jedna z najbardziej pożądanych funkcji wśród użytkowników Tesli.
Na Worldwide Developers Conference 2022 firma Apple zaprezentowała „następną generację” CarPlay dla kompatybilnych pojazdów. CarPlay nowej generacji będzie obsługiwać wiele wyświetlaczy w pojeździe, będzie oferować możliwość starowania klimatyzacji, regulacji temperatury klimatyzacji lub ogrzewania w interfejsie CarPlay i wiele więcej.
Apple poinformował, że pierwsze pojazdy obsługujące nowe CarPlay zostaną ogłoszone pod koniec 2023 roku, a pierwszymi producentami zainteresowanymi tą funkcją są Ford, Lincoln, Mercedes-Benz, Infiniti, Honda, Acura, Jaguar, Land Rover, Audi, Nissan, Volvo i Porsche.