Nowe dane z kilku firm analitycznych pokazują, że obecnie aplikacjom niż gry trudniej jest dostać się na szczyt rankingów App Store ze względu na zaostrzoną konkurencję. Co innego gry, tutaj sytuacja jest odwrotna.
Firma analityczna Sensor Tower poinformowała, że aby aplikacja niezwiązana z grami znalazła się na pierwszym miejscu w rankingach App Store potrzebuje obecnie około 156 000 pobrań dziennie. To trochę więcej niż w 2019 roku, kiedy potrzebowała na to 114 000 dziennie.
Jest to jednak nieco mniej niż w 2020 roku kiedy to sytuacja pandemiczna COVID-19 ogarnęła świat. W tym roku aplikacja niezwiązana z grami musiała mieć 185 000 pobrań dziennie, aby osiągnąć szczyt, co stanowiło wzrost o 62% w porównaniu z 2019 rokiem. Chociaż liczba pobrań wymaganych do zdobycia najwyższego miejsca spadła od 2020 roku, nadal jest wyższa niż przed pandemią.
Sytuacja wygląda nieco inaczej w przypadku gier mobilnych. Sensor Tower zauważył, że mediana liczby instalacji potrzebnych w 2022 roku grom do osiągnięcia szczytu rankingu App Store wynosi 93 000, co oznacza spadek o 46% w porównaniu z 171 000 w 2019 roku.
Warto zauważyć, że Apple ma jednak dodatkowe kryteria dla swoich rankingów poza prostą liczbą pobrań. TechCrunch zauważył, że firma Apptopia zajmująca się analizą aplikacji powiedziała, że dokonała inżynierii wstecznej algorytmów rankingowych Apple. Firma z Cupertino najwyraźniej bierze pod uwagę takie czynniki, jak wykorzystanie aplikacji, ich szybkość, liczba nowych użytkowników, liczba odinstalowań i oceny w App Store.
Ale podstawowy wzrost liczby użytkowników nie zawsze jest pozytywną wiadomością dla nowych aplikacji. Apptopia twierdzi, że aplikacje, które szybko wspinają się na czołówkę rankingów często zbierają więcej negatywnych recenzji, ponieważ ich większa pula użytkowników generuje więcej zgłoszeń o błędach i skarg.