Jak informuje Bloomberg, Apple przyznał wielu swoim pracownikom sklepów detalicznych w USA podwyżki od 2% do 10% w zależności od lokalizacji. Sprzedawcy, pracownicy wsparcia Genius Bar i niektórzy starsi pracownicy godzinowi otrzymują podwyżki.
Mówi się, że Apple podnosi płace swoich pracowników detalicznych z powodu inflacji, trudnego rynku pracy i skarg pracowników na warunki pracy podczas pandemii.
Według Bloomberga, podwyżki płac zostały ogłoszone na początku tego tygodnia podczas briefingów sklepowych i indywidualnych spotkań z pracownikami. Większość osób otrzymujących podwyżki to pracownicy, którzy pracowali w firmie przed 2020 roku i nie wszyscy pracownicy otrzymają podwyżki.
Nie wszystkie sklepy zostały jeszcze powiadomione o planach Apple, ale podwyżki mają zacząć obowiązywać w lutym i są niezależne od corocznych podwyżek, które są przyznawane w październiku. Bloomberg rozmawiał z dwoma pracownikami Apple, którzy otrzymali podwyżkę, przy czym sprzedawca otrzymywał dodatkowe 3 dolary za godzinę, co daje 25 dolarów za godzinę, a pracownik zajmujący się naprawami otrzymuje teraz 24 dolary za godzinę po podwyżce o 3 dolary za godzinę.
Oprócz podwyżek, Apple w tym tygodniu poinformował również pracowników, że wprowadza ulepszone świadczenia socjalne. Apple oferuje teraz 12 płatnych dni zwolnienia, wcześniej sześć, które można wykorzystać na urlop ze względu na zdrowie psychiczne, choroby lub zabranie członków rodziny do lekarza.
Firma zmieniła się również zasady, kiedy pracownicy mają prawo do zwiększenia liczby dni urlopu, które otrzymują rocznie. Wcześniej Apple oferował dodatkowe dni urlopu po pięciu latach zatrudnienia, ale teraz dodatkowe dni urlopu są dawane po trzech latach. Pracownicy niepełnoetatowi również mają teraz prawo do dni wolnych i do sześciu tygodni płatnego urlopu macierzyńskiego.