Jak wynika z analizy detalicznej, której podjęła się firma RichRelevance, pod koniec tego roku aż 92% sieciowej sprzedaży poprzez urządzenia przenośne przypadła na iPhone’y i iPady.
W badaniu wzięto pod uwagę 3,4 miliarda zakupów dokonanych między kwietniem i grudniem tego roku. W tym czasie iOS zwiększył swoją dominację na rynku z 88 do 92 procent. To naprawdę rewelacyjny wynik, zwłaszcza że urządzeń z Androidem, największej konkurencji Apple’a, jest znacznie więcej niż sprzętów działających na iOS. Wygląda jednak na to, że użytkownicy systemu operacyjnego Google’a nie lubią kupować przez Internet.
Urządzenia przenośne z iOS przeważają nad resztą mobilnych sprzętów także pod względem średniej wartości zakupów. W grudniu wyniosła ona 123 dolary na iOS i 101 dolarów na Androidzie. Firma Rich Relevance zauważyła także szybko rosnący udział urządzeń przenośnych w zakupach przez internet. Wzrósł on od kwietnia do grudnia z 1,87 do 3,74 proc.
Biorąc pod uwagę, że życie ludzi nabiera coraz bardziej mobilnego charakteru, należy oczekiwać, że ten trend się utrzyma.