Według najnowszych badań przeprowadzonych przez Sensor Tower przeciętny użytkownik iPhone’a wydał w 2020 roku o 38% więcej na aplikacje premium i zakupy w aplikacjach niż rok wcześniej, osiągając łączne średnie wydatki w wysokości 138 dolarów na jedno urządzenie.
Badanie przeprowadzone było wśród użytkowników iPhone’ów w Stanach Zjednoczonych więc trudno powiedzieć czy taka sama średnia obowiązuje również w naszym kraju.
Rok 2020 był rekordowy pod względem wydatków w App Store, ponieważ na jednego użytkownika iPhone’a przypadło więcej niż kiedykolwiek wcześniej. Chociaż sprzedaż w App Store wzrosła o 42 procent w 2016 roku, 38-procentowy wzrost w 2020 roku znacznie przewyższa 27-procentowy wzrost rok do roku obserwowany w latach 2018-2019, kiedy to wzrósł z 79 do 100 dolarów.
Wchodząc w szczegóły, to wydatki na gry mobilne odnotowały gwałtowny wzrost w 2020 roku, skacząc z 53,80 dolarów w 2019 roku do 76,80 dolarów, co oznacza wzrost o 43% rok do roku. Największym źródłem wydatków na gry mobilne była kategoria Puzzle, która obejmuje gry takie jak Candy Crush Saga i Gardenscapes.
Oprócz samych gier, wzrosły również wydatki w kategorii Rozrywka osiągając średnie wydatki 10,20 dolarów, co stanowi wzrost o 26 procent w porównaniu z 8,10 dolarami wydanymi w 2019 roku.
Ten duży wzrost wydatków konsumenckich przypadających na iPhone’a odzwierciedla ogólne globalne trendy, zgodnie z którymi konsumenci wydali w zeszłym roku ogółem więcej korzystając więcej z urządzeń mobilnych podczas globalnej pandemii COVID-19.