Google po cichu dodał dziś etykiety prywatności do swojej aplikacji Gmail, oznaczając pierwszą z głównych aplikacji, która otrzymała te informacje poza aplikacją YouTube.
Chociaż informacje o prywatności aplikacji zostały dodane do Gmaila, Google zrobił to po stronie serwera i jeszcze nie wydał aktualizacji aplikacji Gmail. Minęły dwa miesiące od ostatniej aktualizacji aplikacji Gmail.
Wcześniej w lutym aplikacja Gmail wyświetlała ostrzeżenia o tym, że aplikacja jest nieaktualna, ponieważ minęło tak dużo czasu od dodania nowych funkcji bezpieczeństwa, ale Google wyeliminowało ten komunikat bez wysyłania aktualizacji do aplikacji.
Apple wymusza etykiety prywatności aplikacji od grudnia, a Google nie spieszy się z obsługą tej funkcji. Firma Google zapowiedziała na początku stycznia, że doda dane dotyczące prywatności do swojego katalogu aplikacji „w tym tygodniu lub w przyszłym tygodniu”, ale do 20 stycznia większość aplikacji nadal nie została zaktualizowana pod kątem prywatności.
Od tego czasu Google dodał etykiety prywatności do aplikacji takich jak YouTube i niektórych mniejszych aplikacji, ale spośród głównych aplikacji, takich jak wyszukiwarka Google, Zdjęcia Google i Mapy Google, Gmail jako pierwszy otrzymuje nowe oznaczenie.
W danych prywatności w aplikacji Gmail nie ma nic nadzwyczajnego. Położenie, identyfikatory i dane użycia są udostępniane reklamodawcom zewnętrznym. Zakupy, położenie, dane kontaktowe, dane użytkownika, historia wyszukiwania, identyfikatory i dane użycia są wykorzystywane do celów analitycznych, personalizacji produktów i funkcjonalności aplikacji.
Teraz, gdy Gmail ma etykiety prywatności aplikacji, wkrótce zobaczymy pewnie i informacje udostępnione dla innych aplikacji Google, a Google może wznowić regularne aktualizacje, które były oferowane dla aplikacji na iOS przed wdrożeniem nowych reguł przez firmę Apple.