Wraz z wydaniem w zeszłym tygodniu macOS Big Sur, wielu właścicieli MacBooków Pro z 2013 i 2014 roku a nawet z tego co zorientowałem również innych komputerów odkryło, że aktualizacja zablokowała ich komputery. Użytkownicy, których dotyczy problem informują, że ich komputery Mac utknęły, wyświetlając czarny ekran po próbie zainstalowania nowego oprogramowania.
Apple udziela rad, które mogą rozwiązać ten problem, w nowym dokumencie pomocy, który zawiera instrukcje, co zrobić, jeśli macOS Big Sur nie może zostać zainstalowany na komputerze MacBook Pro z 2013 lub 2014 roku. Apple sugeruje właścicielom komputerów Mac, którzy doświadczają tych problemów, odłączenie urządzeń zewnętrznych, próbę ponownego uruchomienia, zresetowanie SMC i zresetowanie pamięci NVRAM lub PRAM. W dokumencie czytamy:
- Naciśnij i przytrzymaj przycisk zasilania na komputerze Mac przez co najmniej 10 sekund, a następnie puść. Jeśli Twój Mac był włączony, wyłączy się.
- Odłącz wszystkie urządzenia zewnętrzne od komputera Mac, w tym wyświetlacze i akcesoria USB oraz wyjmij wszystkie karty włożone do gniazda kart SDXC. Następnie włącz komputer Mac.
- Jeśli problem nie ustąpi, zresetuj SMC zgodnie z opisem dla komputerów przenośnych z niewymienną baterią.
- Jeśli problem nie ustąpi, zresetuj pamięć NVRAM lub PRAM.
Apple twierdzi, że jeśli te rozwiązania nie zadziałają, klienci, których dotyczy problem, powinni skontaktować się ze Wsparciem Apple w celu uzyskania dalszej pomocy w rozwiązaniu problemu. Dokument mówi również, że Apple planuje aktualizację artykułu, gdy tylko pojawi się więcej informacji.
Ze względów bezpieczeństwa osoby ze starszymi modelami MacBooka Pro z 2013 lub 2014 roku powinny unikać instalowania aktualizacji macOS Big Sur, dopóki nie pojawi się bardziej ostateczna poprawka. Firma Apple wydała już nową wersję systemu macOS Big Sur 11.0.1, ale nie jest jasne, czy rozwiązuje te problemy, które występują w starszych modelach MacBooka Pro.