Według najnowszych danych firmy inwestycyjnej Piper Sandler zebranych w najnowszej półrocznej ankiecie przeprowadzonej wśród nastolatków w Stanach Zjednoczonych, iPhone nadal jest najpopularniejszym smartfonem wśród amerykańskich nastolatków i utrzymał tytuł, który ma od wielu lat.
85 procent ankietowanych nastolatków posiada iPhone’a, a 88% spodziewa się, że iPhone będzie ich kolejnym telefonem. Obie te liczby ustanawiają kolejny rekord wszechczasów, ale warto pamiętać, że większość tych respondentów pochodzi z rodzin o wyższych dochodach. W ubiegłym roku 83 procent ankietowanych nastolatków posiadało iPhone’a, a 86 procent planowało jego zakup.
8 procent nastolatków powiedziało, że planuje zakup Androida, w porównaniu z 10 procentami w ankiecie sprzed roku.
Zainteresowanie nastolatków iPhone’em było duże od początku tych badań, ale z każdym rokiem stale rośnie. Oczekuje się, że w 2020 roku Apple wypuści iPhone’y 5G oraz nową, bardziej przystępną opcję iPhone’a SE, co może spowodować, że liczba iPhonów wśród nastolatków wzrośnie jeszcze bardziej.
Tegoroczna ankieta dotyczyła również słuchawek AirPods. 52 procent nastolatków powiedziało, że jest właścicielem zestawu AirPods, a z tych, którzy ich nie posiadają 18 procent planuje zakup w ciągu roku.
Młodzi klienci są dla Apple ważni, ponieważ lojalność wobec marki inspiruje ich do dalszego kupowania produktów w ekosystemie Apple przez wiele lat.
W ankiecie Piper Sandler „Taking Stock With Teens” zapytano 5200 nastolatków w średnim wieku 16,2 lat i średnim dochodzie domowym w wysokości 65 600 dolarów o ich nawyki zakupowe i preferencje marki. Piper Jaffray połączył się z Sandlerem O’Neillem na początku tego roku, stąd nowa nazwa, ale badanie to trwa od 2001 roku.