Subskrypcje strumieniowego przesyłania muzyki online wzrosły w 2019 roku o 32 procent rok do roku trafiając do 358 milionów subskrybentów wynika z nowych szacunków udostępnionych przez Counterpoint Research.
Spotify był liderem rynku z 31-procentowym udziałem w całkowitych przychodach i 35-procentowym udziałem w całkowitych płatnych subskrypcjach, podczas gdy Apple Music zdobył drugie miejsce z 24-procentowym udziałem w całkowitych przychodach i 19-procentowym udziałem płatnych subskrypcji. Szacuje się, że liczba subskrypcji Apple Music wzrosła o 36 procent rok do roku.
Amazon Music, YouTube Music i Tencent Music zajęły kolejne miejsca za Apple Music jak i Spotify.
„Spotify utrzymał swoją czołową pozycję dzięki działaniom promocyjnym takim jak bezpłatny dostęp do Spotify Premium przez trzy miesiące, obniżkom cen, dostosowanym kampaniom i skupieniu się na ekskluzywnych treściach. Giganci technologiczni, tacy jak Amazon, Apple, Google, zaczęli koncentrować się na strumieniowaniu muzyki i inwestują w zapewnienie mocnej konkurencji dla Spotify. Apple Music wprowadza ulepszenia w swojej aplikacji, takie jak wprowadzenie trybu nocnego, dobrane listy odtwarzania dla użytkowników itp. Podobnie, Amazon Music próbuje bezstratnej muzyki i tworzy własną niszę, w której konkuruje z Tidal.”
Ponad 80 procent całkowitych dochodów z muzyki przesyłanej strumieniowo pochodziło z płatnych subskrypcji, a reszta pochodziła z reklam i partnerstw z markami i operatorami komórkowymi.
Counterpoint Research uważa, że subskrypcje muzyki przesyłanej strumieniowo online wzrosną o ponad 25 procent rok do roku, przekraczając 450 milionów subskrypcji do końca 2020 roku.
Apple udostępnił konkretne liczby abonentów Apple Music w czerwcu 2019 roku ogłaszając, że usługa dociera do 60 milionów płatnych subskrybentów. Ta liczba jest teraz prawdopodobnie nieco wyższa, ale Apple nie udostępnił nowych oficjalnych danych o subskrybentach w 2020 roku.