Od początku swojego istnienia Navizoo może się pochwalić, że jest to pierwsza nawigacja zoo oferująca mapę dziesiątek ogrodów zoologicznych na całym świecie. Na sezon 2019 startup przygotował nowe interaktywne funkcje, które pozwalają odwiedzającym zoo oraz wszystkim miłośnikom zwierząt dowiedzieć się o nich jeszcze więcej, między innymi grając w gry edukacyjne. W ciągu ostatniego roku z aplikacji skorzystało ponad 3000 odwiedzających zoo w Czechach, na Słowacji, Węgrzech i w Austrii, a w najbliższych miesiącach startup planuje zwiększyć tę liczbę kilkakrotnie.
Obecnie Navizoo obejmuje 32 ogrody zoologiczne w Polsce, na Węgrzech, w Austrii, Czechach, Niemczech, Włoszech, Holandii oraz na Słowacji. Aplikacja działająca na platformach Android i iOS już w sezonie otwarcia w 2018 r. oferowała użytkownikom przejrzystą nawigację po poszczególnych ogrodach zoologicznych z lokalizacją zwierząt oraz atrakcji na mapie.
W sezonie 2019 zespół startupów ulepszył aplikację, dodając interaktywne moduły pozwalające na poszerzenie wiedzy użytkowników na temat królestwa zwierząt, w szczególności poprzez połączenie doświadczenia z wizyty w zoo offline z funkcjami aplikacji online. Pierwszą z nich są quizy, w które użytkownicy mogą grać podczas wizyty w zoo lub w domu. Kolejna nowość to ulepszone interaktywne mapy zoo wzbogacone o etykiety zwierząt i atrakcji. „Rok 2018 pokazał nam, że nawigacja to dopiero początek, ponieważ użytkownicy są najbardziej zainteresowani rozwijaniem swojej wiedzy o zwierzętach. Chcą dowiedzieć się o nich jak najwięcej zarówno w trakcie wizyty w zoo, jak i później. Dlatego aplikacja została doceniona jako najlepsza pomoc edukacyjna” – powody urozmaicenia funkcji Navizoo komentuje założyciel startupu, Róbert Marchevka.
Warto wspomnieć również o rozszerzeniu jakim są puzzle z setkami obrazów, podczas składania których użytkownicy mogą poznawać gatunki zwierząt. „Dzięki nowym funkcjom Navizoo ma coś do zaoferowania nie tylko młodszym użytkownikom, którzy chętnie układają puzzle i sprawdzają poziom swojej wiedzy w quizach, ale także starszym – korzystającym przede wszystkim z praktycznej nawigacji pozwalającej odnaleźć się w zoo i nie przeoczyć żadnej atrakcji. Każdy miłośnik zwierząt znajdzie coś dla siebie, a najbardziej aktywni co miesiąc wygrywają bilety do zoo” – Róbert Marchevka opowiada o nowych możliwościach aplikacji.
Twórcy Navizoo nie tylko wprowadzają nowe funkcje, ale także wciąż uzupełniają projekt o kolejne ogrody zoologiczne połączone ze wszystkimi opcjami aplikacji. Startup włączył do aplikacji ogrody zoologiczne z Czech i Słowacji w zaledwie 12 miesięcy. W nadchodzących miesiącach zespół planuje uzupełnić aplikację o rynki: węgierski, austriacki i polski, którymi użytkownicy są najbardziej zainteresowani. „Nieustannie dążymy do zwiększania liczby partnerskich ogrodów zoologicznych. Satysfakcję sprawia nam nie tylko rosnąca ilość zadowolonych użytkowników, ale także fakt, że naszym partnerskim zoo przekazujemy część planowanego zysku na opiekę nad zwierzętami oraz adopcje” – podsumowuje Marchevka.