The Wall Street Journal informuje, że Samsung opóźnił wprowadzenie Galaxy Fold do „co najmniej przyszłego miesiąca”, po tym jak wiele jednostek recenzenckich doświadczyło nagłych problemów z wyświetlaczem podczas testowania przez media w zeszłym tygodniu.
Samsung początkowo oświadczył, że jest zaangażowany w uruchomienie sprzedaży Galaxy Fold 26 kwietnia, ale obecnie oczekuje się jej wprowadzenia w „najbliższych tygodniach”. Firma musi jeszcze potwierdzić opóźnienie, ale nie byłoby to zaskakujące, biorąc pod uwagę, że przynajmniej niektóre składane smartfony mają poważne problemy sprzętowe.
Zdaniem Richard Lai z Engadget, wydarzenia związane z wprowadzeniem Galaxy Fold w Hongkongu i Szanghaju już zostały przełożone.
Samsung wcześniej potwierdził, że „dokładnie” sprawdzi urządzenia, których dotyczyły problemy, aby ustalić ich przyczynę, ale jeszcze ich nie wyjaśnił. Samsung ostrzegł również, że usunięcie warstwy ochronnej z wyświetlacza mogło spowodować uszkodzenie, ale niektóre wyświetlacze zawiodły nawet bez zdejmowania warstwy ochronnej.
Opóźnienie byłoby kłopotliwym nieszczęściem dla smartfona, którego cena zaczyna się od 1980 dolarów, ale zdecydowanie właściwym ruchem zanim Galaxy Fold trafiłby w ręce tysięcy klientów na całym świecie i potencjalnie przerodził się w większy problem.
[Aktualizacja]: Samsung potwierdził opóźnienie w oficjalnym oświadczeniu opublikowanym na swojej stronie, zauważając, że ogłosi nową datę premiery „w przeciągu kilku tygodni” i „podejmie działania by jeszcze lepiej zabezpieczyć ekran”
Niedawno zaprezentowaliśmy nową kategorię mobilnych urządzeń: smartfon, wykorzystujący wiele zupełnie nowych technologii oraz materiałów, które pozwoliły stworzyć na tyle elastyczny ekran, aby mógł się on złożyć. Jesteśmy niezwykle zachęceni pozytywnymi emocjami jakie wywołał Galaxy Fold.
Podczas gdy wielu recenzentów podzieliło się z nami tym, jak wielki potencjał dostrzegają w tym urządzeniu, niektórzy zwrócili też uwagę na elementy wymagające dalszych usprawnień, tak by zapewnić najlepsze doświadczenia z jego użytkowania.
Aby w pełni ocenić ich opinie oraz przeprowadzić dalsze testy wewnętrzne postanowiliśmy opóźnić wprowadzenie na rynek Galaxy Fold. W przeciągu kilku tygodni przekażemy nową datę rozpoczęcia sprzedaży.
Wstępne wnioski z analizy zgłoszeń dotyczących ekranu wskazują, że przyczyną problemu mogą być siły działające na górne i dolne elementy zawiasu, które są odsłonięte, a które pozwalają uzyskać kształt urządzenia. Pojawił się także przypadek, w którym substancje znalezione wewnątrz urządzenia wpływały na zachowanie ekranu.
Podejmiemy działania, by jeszcze lepiej zabezpieczyć ekran. Dodatkowo upewnimy się, aby informacja dotycząca ochrony oraz korzystania z ekranu, w tym warstwy ochronnej, była dla użytkowników jasna i czytelna, tak by konsumenci mogli w pełni wykorzystać potencjał Galaxy Fold.
Cenimy sobie zaufanie, jakim obdarzają nas nasi klienci, a którzy są dla nas najwyższym priorytetem. Aby móc przewodzić branży, Samsung jest zobowiązany do bliskiej współpracy z klientami oraz partnerami. Chcemy im podziękować za ich cierpliwość oraz zrozumienie.