Dwa i pół miesiąca po tym, jak Apple ogłosił zakończenie przejęcia Shazam, aplikacja rozpoznawania muzyki na iOS jest teraz całkowicie wolna od reklam. Wcześniej Shazam wyświetlał użytkownikom różne reklamy w całej aplikacji, podobne do większości innych aplikacji na iOS z obsługą reklam, ale od wersji 12.5.1 już ich nie będzie.
Aplikacja nadal otwiera się na głównym ekranie „dotknij, aby użyć Shazam”, gdzie można odkryć piosenkę, pozwalając Shazamowi jej posłuchać. Po lewej stronie głównego ekranu znajduje się obszar „Mój Shazam”, w którym aplikacja przechowuje listę wszystkich utworów, które ostatnio zostały rozpoznane. Po prawej stronie ekranu głównego znajduje się zakładka „Odkrywaj” z rekomendacjami wykonawców, utworów i playlist, postami użytkowników i wieloma innymi.
Shazam ostatecznie odchodzi od reklam rok po tym, jak Apple ogłosił plany przejęcia Shazama w grudniu 2017 roku. W tym czasie Apple powiedział: „Apple Music i Shazam to naturalne dopasowanie”, a obie firmy mają ekscytujące plany. We wrześniu 2018 roku Apple zakończył przejęcie i oświadczył, że aplikacja Shazam wkrótce będzie wolna od reklam.
W październiku 2018 roku Shazam zaczął informować swoich użytkowników o przejęciu przez Apple i dostosowaniu polityki ochrony danych do zasad Apple. Shazam został wbudowany w Siri od iOS 8 i został połączony z czasem z Apple Music, a Apple ma dodatkowo zintegrować usługę rozpoznawania muzyki ze swoimi produktami.