W szeroko zakrojonym komentarzu do WWDC 2016, dziennikarz technologiczny Walter Mossberg zawarł ciekawy fragment o tym, dlaczego Apple nie rozszerzył usługi iMessage na konkurencyjne platformy programowe takie jak Android.
Kiedy zapytałem jednego ze starszych menedżerów firmy Apple, dlaczego iMessage nie jest rozszerzony na inne platformy, dał mi dwie odpowiedzi. Po pierwsze, powiedział, Apple posiada własną bazę użytkowników i ponad miliard aktywnych urządzeń i wystarczająco duży zestaw danych dla których musi zapewnić sprawne działanie. Po drugie, posiadając doskonałą platformę komunikacyjną, która działa tylko na urządzeniach Apple, pomaga ona w sprzedaży tych urządzeń – proste (i skuteczne) uzasadnienie spółki na lata.
W ubiegłym tygodniu pojawiły się wątpliwe pogłoski twierdzące, że Apple planuje ogłosić iMessage dla Androida na WWDC 2016, ale konferencja minęła bez jakiejkolwiek wzmianki na ten temat. Apple najwyraźniej postrzega iMessage jako na tyle duży atut sprzedaży, aby utrzymać go wyłącznie dla urządzeń firmy Apple takich jak iPhone i Mac, pomimo tego, że Android ma ponad 1,4 miliarda aktywnych użytkowników na całym świecie.