Na dzień przed ogłoszeniem przez Apple wyników finansowych za pierwszy kwartał fiskalny 2015 roku, Financial Times podkreśla niedawny raport sugerujący, że firma mogła sprzedać po raz pierwszy w historii więcej iPhone’ów w Chinach niż w USA.
Według analityków z firmy finansowej UBS, Chiny stanowiły 36 procent wysyłek iPhone’ów w ostatnim kwartale, w porównaniu do 24 procent jakie wysłano do USA. Analitycy porównują również liczby z 2013 roku, zauważając, że rok temu Chiny stanowiły tylko 22 procent wysyłek, a USA 29 procent.
Analityk Creative Strategies, Ben Bajarin, zgadza się z raportem UBS wierząc, że w tym kwartale sprzedano w Chinach około 2 milionów iPhone’ów więcej niż w Stanach Zjednoczonych. Dzięki planowanemu wprowadzeniu Apple Watch wierzy też, że to dopiero początek finansowej dominacji tego kraju w sprzedaży Apple.
Firma Apple od pewnego czasu coraz częściej podkreśla znaczenie Chin dla firmy. Ostatnie spotkania z rządem Chin w celu omówienia polityki prywatności i bezpieczeństwa danych, współpraca z popularnym usługodawcą płatności mobilnych Alipay i planowane liczne otwarcia nowych sklepów Apple Store tylko to potwierdzają.
Wzrost sprzedaży Apple w Chinach w 2014 roku to przede wszystkim partnerstwo między Apple a największym operatorem na świecie, China Mobile. Dzięki partnerstwu sprzedaż iPhone’a była możliwa w ponad 3000 kolejnych miast, gdzie Apple miał wcześniej bardzo małą obecność. To niewątpliwie umocniło rosnącą pozycję firmy z Cupertino w ostatnim kwartale.