Eksperci Kroll Ontrack opracowali technologię zwiększającą do 60 procent prawdopodobieństwo odzyskania danych z najnowszych urządzeń marki Apple. Użytkownicy mogą teraz odzyskać m.in. zdjęcia czy filmy, utracone podczas awarii logicznych mających wpływ na system operacyjny modeli takich jak m.in. iPhone 5s oraz iPad Air.
Opracowana technologia odzyskiwania danych umożliwia rozwiązanie problemu „uwięzionych” danych, na który są podatne najnowsze urządzenia Apple. Problem powstaje w wyniku błędu logicznego, którego pojawienie się powoduje zawieszenie sprzętu w trybie odzyskiwania lub aktualizacji oprogramowania (Device Firmware Upgrade – DFU). Awaria uniemożliwia dostęp do zaszyfrowanych danych, zgromadzonych w pamięci. Rozwiązanie przygotowane przez ekspertów Kroll Ontrack pozwala na tymczasowe obejście logicznych uszkodzeń i uzyskanie dostępu do danych przy użyciu danych logowania użytkownika. Dzięki temu szanse na odzyskanie zaszyfrowanych danych z najnowszych iPhonów i iPadów zwiększają się aż do 60 procent.
– Błędy logiczne, takie jak usterki w aktualizacji systemu operacyjnego czy uszkodzenia oprogramowania mogły sprawić, że działający iPhone czy iPad nie dawał użytkownikowi możliwości dostępu do zgromadzonych informacji. Najnowsza generacja sprzętu marki Apple wykorzystuje skomplikowaną technologię szyfrowania danych, więc ich odzyskanie było trudne. W odpowiedzi na coraz częściej trafiające do naszych laboratoriów przypadki opracowaliśmy technologię, która umożliwia tymczasowe ominięcie logicznego uszkodzenia bez łamania zabezpieczeń urządzenia (tzw. „jailbreak”), wykorzystując uprawnienia użytkowników – wyjaśnia Paweł Odor, główny specjalista polskiego oddziału Kroll Ontrack.
Rozwiązanie opracowane przez inżynierów odzyskiwania danych umożliwia naprawę systemu operacyjnego i uzyskanie dostępu do danych w najnowszych, szyfrowanych fabrycznie modelach – iPhone 5s i iPad Air. Narzędzie uzupełnione o wcześniej istniejące możliwości odzyskiwania danych z urządzeń Apple, znacznie zwiększa szanse na odzyskanie zdjęć, filmów wideo, kontaktów, sms-ów, notatek, danych z kalendarza i innych istotnych informacji. Raport diagnostyczny, jaki klient otrzymuje przed rozpoczęciem odzyskiwania danych, zawiera informacje na temat plików możliwych do odzyskania, co daje podstawę do decyzji o wykupieniu usługi. Po zakończeniu procesu odzyskiwania danych, użytkownik uzyskuje dostęp zarówno do utraconych plików, jak i kopii zapasowej, której może użyć, aby wgrać ponownie dane poprzez iTunes.
Więcej informacji na temat rozwiązań z zakresu odzyskiwania danych znaleźć można na stronie: www.krollontrack.pl