Po ogłoszeniu przez Apple, że nie zamierza on prowadzić dalszych prac nad rozwojem swojego profesjonalnego oprogramowania do edycji zdjęć Aperture, firma Adobe wydała oświadczenie zachęcające użytkowników Aperture do wypróbowania swojej Creative Cloud lub autonomicznej aplikacji Lightroom, długoletniego konkurenta Aperture. Adobe twierdzi również, że jest zaangażowana w pomoc byłym klientom Aperture i iPhoto w przejściu na Lightroom.
Podwajamy nasze inwestycje w Lightroom i w nowy plan Creative Cloud Photography więc możecie się spodziewać bogatego i szybkiego rozwoju innowacji na urządzenia desktopowe i internetowe w ciągu najbliższych tygodni, miesięcy i lat. Kontynuujemy także inwestycje na platformy iOS i OS X i zobowiązujemy się do pomocy wszystkim użytkownikom iPhoto i Aperture zainteresowanym migracją do naszej bogatej gamy rozwiązań desktopowych i internetowych.
Znany jako największy konkurent Aperture, Lightroom jest kolejnym rozwiązaniem do profesjonalnej edycji zdjęć. Adobe Creative Cloud ma abonament specjalnie skierowany do fotografów, oferując dostęp zarówno do aplikacji Photoshop i Lightroom za 12,29 Euro miesięcznie. Adobe oferuje także dostęp do pełnego zestawu swoich aplikacji Creative Cloud oraz Lightroom za 61,49 Euro miesięcznie.
Adobe opracował także aplikacje mobilne Lightroom dla iPhone’a i iPada, które bezproblemowo łączą się z desktopową wersją Lightroom, pozwalając użytkownikom edytować i zarządzać swoją biblioteką zdjęć na dowolnym urządzeniu.
Choć obie aplikacje Aperture i Lightroom oferują podobne możliwości edycji zdjęć profesjonalnych, to Lightroom jest regularnie aktualizowany i rozwijany jako element Creative Cloud. Aperture nie nadążał już za aktualizacjami jak kiedyś. Lightroom otrzymał aktualizację nawet w tym miesiącu, a ostatnia aktualizacja Aperture miała miejsce w listopadzie 2013 roku.