czwartek, 25 kwietnia

24 stycznia 1984 roku ówczesny dyrektor generalny Apple, Steve Jobs zaprezentował pierwszego Macintosha podczas dorocznego zgromadzenia akcjonariuszy Apple w Cupertino w Kalifornii. Zadebiutował w ten sposób nowy komputer wyposażonym w 9-calowy czarno-biały monitor, procesor Motorola 68000 8 MHz, 128 KB pamięci RAM, 3,5-calowy napęd dyskietek w cenie 2495 dolarów.

To kultowe urządzenie ważyło niecałe 8 kg i było reklamowane jako oferujące edytor tekstu, pakiet graficzny i mysz. W momencie wprowadzenia Macintosh był postrzegany jako ostatnia szansa Apple na pokonanie dominacji IBM na rynku komputerów osobistych i pozostanie ważnym graczem w branży komputerów osobistych.

Jobs wyciągnął Macintosha z torby podczas imprezy, włączył go, a Mac przekazał wiadomość dla wszystkich obecnych.

Cześć, jestem Macintosh. Z pewnością świetnie jest wyjść z tej torby.

Nie jestem przyzwyczajony do wystąpień publicznych, chciałbym podzielić się z wami maksymą, o której pomyślałem po raz pierwszy, kiedy spotkałem komputer IBM: NIGDY NIE UFAJ KOMPUTEROWI, KTÓREGO NIE MOŻESZ PODNIESIĆ!

Oczywiście mogę rozmawiać, ale teraz chciałbym usiąść i słuchać. Z wielką dumą przedstawiam więc mężczyznę, którego traktuje jak ojca … STEVE JOBS.

Pomimo wysokiej wówczas ceny, która odpowiadała obecnej cenie około 6000 dolarów, Macintosh sprzedał się dobrze i do maja 1984 roku trafił do 70 000 właścicieli. Kultowa dziś reklama Super Bowl „1984”, w którą firma Apple zainwestowała i zaprezentowała kilka dni przed prezentacją komputera Macintosh być może pomogła zwiększyć tą sprzedaż.

Po komputerze Macintosh Apple wprowadził Macintosha II, Macintosha Classic, PowerBooka, Power Macintosha, iMaca G3, iBooka itd., co ostatecznie doprowadziło do obecnej oferty komputerów Mac, która obejmuje MacBooka Air, MacBooka Pro, ‌ iMaca‌ , iMaca Pro, Mac mini i Mac Pro.

Dzisiaj Apple jest jednym z wiodących dostawców komputerów osobistych na świecie sprzedając w 2019 roku około 18 milionów komputerów Mac na całym świecie. Ówczesny największy konkurent Apple, firma IBM, nie jest już w branży komputerów osobistych, sprzedając swoją technologię Lenovo na początku 2000 roku.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx