Firma BinSoft stworzyła ciekawe aplikacje wspierające prowadzenie firmy. Mowa o dwóch programach: mpFaktura oraz mpFirma. Dzięki tym dwóm rozwiązaniom, prowadzenie własnego sklepu, hurtowni, czy też dowolnej innej firmy – może być wygodnie zarządzane z poziomu komputerów Mac.
mpFaktura i mpFirma to aplikacje pozwalające na wystawianie dowolnego rodzaju faktur (np. VAT, proforma, MM, walutowych, w języku angielskim itp.), rachunków i paragonów. Warto zwrócić uwagę, że program obsługuje urządzenia fiskalne i pozwala na drukowanie paragonów oraz faktur na podłączonych drukarkach. Trudno znaleźć konkurencyjne oprogramowanie oferujące tego typu rozwiązania. Obsługuje także czytniki kodów kreskowych. Daje to w połączeniu z pełną obsługą gospodarki magazynowej – gotowe rozwiązanie do prowadzenia sklepów czy hurtowni. Programy te oferują specjalne okno Sprzedaży detalicznej – z poziomu którego mamy błyskawiczną możliwość wykonywania dowolnej sprzedaży.
Ale oprogramowanie to sprawdzi się także wśród małych firm zajmujących się jedynie usługami. Jednym kliknięciem można bowiem wyłączyć całą obsługę magazynu tworząc zamiast tego prosty indeks produktów/usług, z których możemy szybko korzystać wystawiając różnego rodzaju dokumenty. Mamy także możliwość tworzenia ofert dla klientów, przechowywania dowolnych załączników z nimi związanych itp.
Oczywiście oba programy posiadają możliwość zapisania generowanych dokumentów w formacie PDF oraz przesyłania ich na dowolny adres e-mail wprost z okna podglądu.
mpFirma – to bardziej rozbudowana wersja mpFaktury. Ta aplikacja została wzbogacona o dodatkowe funkcjonalności, które mogą usprawnić prowadzenie każdej firmy. To m.in. moduł CRM pozwalający na tworzenie kampanii mailingowych i SMS-owych, moduł Rejestr Umów – umożliwiający zapisanie informacji o wszystkich umowach, jakie podpisujemy z kontrahentami i firmami z którymi współpracujemy, moduł Rejestr Oprogramowania – pozwalający na rejestrowanie informacji o posiadanym w firmie oprogramowaniu, kluczach licencyjnych, dacie ich ważności itp.
Obie aplikacje pozwalają na pracę lokalną, obsługują także bazy danych umieszczane w internecie (w tzw. chmurze). Dzięki takiemu rozwiązaniu możemy mieć dostęp do naszych danych z dowolnego komputera na świecie, przez wielu użytkowników (pracowników) jednocześnie. Dla osób „z branży informatycznej” warto zwrócić uwagę, że mamy do dyspozycji wybór zastosowanej bazy danych. Możemy np. wybrać bazę danych MySQL czy PostgreSQL, z której korzystamy w sklepie internetowym i stworzyć integracje pomiędzy oboma systemami. Obsługiwane są bazy: MySQL, PostgreSQL, MariaDB, MS SQL, Firebird, Interbase, SQLite. Wybór jest zatem pokaźny.
mpFaktura i mpFirma dostępne są oczywiście dla systemów OS X. Jednakże przygotowane są również wersje dla systemów Windows (warto zwrócić uwagę, że producent udostępnia 64-bitową wersję dla tego systemu; trudno znaleźć konkurencyjne oprogramowanie tworzone w tej architekturze). Możliwe jest zatem swobodne łączenie się z jedną bazą przez użytkowników dowolnego z tych systemów operacyjnych.
Naszym zdaniem oba programy są godne uwagi i przetestowania. Warto się nimi zainteresować również dlatego, że producentem jest młoda polska firma, wkraczająca dopiero na ten rynek. Warto zatem jest ją wesprzeć i dać jej szansę. Zainteresowanych odsyłamy na www.mpfaktura.pl
Jak ściągnąć te aplikacje?
Programy są do pobrania ze strony WWW producenta – https://www.mpfirma.pl i https://www.mpfaktura.pl
Orientuje się ktoś może czy można przenieść bazę danych z SubiektGT?
W chwili obecnej nie ma takiej funkcjonalności. Jednakże wiele osób zadaje podobne pytanie. Istnieje możliwość, abyśmy dodali import z dowolnego programu, również z SubiektaGT. W takich sytuacjach prosimy zawsze o przesłanie pliku eksportu z takiego programu (najlepiej XML lub CSV), a wówczas będziemy mogli dodać analogiczną funkcję importu w kolejnej aktualizacji.