Po wczorajszym wydaniu iOS 8.3 dla iPhone’a i iPada, wielu użytkowników wypowiada się na forum pomocy technicznej Apple i innych forach dyskusyjnych poświęconych Apple, że w najnowszej wersji oprogramowania nie działa w App Store weryfikacja za pomocą Touch ID. Problem dotyczy wielu modeli iPhone’a i iPada, w tym iPhone’a 6, iPhone’a 5S, iPhone’a 6 Plus i iPada Air 2, choć wygląda też na to że problem nie dotknął wszystkich użytkowników.
Błąd utrzymuje się niezależnie od tego, że Touch ID jest ustawiony jako włączony do zakupów w App Store i jak na razie nie znaleziono jego rozwiązania. Apple być może będzie zmuszony rozwiązać problem poprzez drobną aktualizację taką jak iOS 8.3.1, tak jak miało to miejsce w przeszłości z iOS 8.0.2, kiedy to iOS 8.0.1 całkowicie wyłączał działanie Touch ID i Wifi.
Na szczęście brak Touch ID w App Store jest głównie niedogodnością dla użytkowników, która nie dostarcza jednak poważniejszych problemów. Użytkownicy iPhone’a i iPada nadal są proszeni o wprowadzenie hasła przy zakupie aplikacji w App Store, co było standardową funkcjonalnością przed dodaniem czytnika linii papilarnych Touch ID w iPhone’ie 5S. Apple ma jeszcze dostarczyć komentarz w tej sprawie.
Ja znalazłem rozwiązanie w moim 5s. Wyłączyłem opcję kupowania w App Store przez Touch ID a następnie włączyłem. Fakt, że po tym nie działał po pierwszym pobraniu programu z App Store, jednakże pobrałem kilka programów, zresetowałem Sklep i wszystko zaczęło śmigać 😉
Ja nie mam żadnego problemu z autoryzacją w AppStore, niemniej zauważalnie wolniej odblokowuje smartfona palcem.