piątek, 29 marca

Właśnie mija 5 lat od uruchomienia przez eBay pierwszej aplikacji e-commerce. 160 milionów pobrań później,[1] najnowsze badanie eBay wskazuje wyzwania, jakie muszą podjąć sprzedawcy, by na tak konkurencyjnym rynku zachęcić klientów do zakupów. 

W ubiegłym roku rozpoczęto produkcję kolejnego miliona aplikacji[2] skierowanych do konsumentów. Firmy nieustannie prześcigają się w możliwościach zachęcania do zakupów za pomocą smartfonów i tabletów.

73,000 nowych aplikacji powstało w ubiegłym roku w App Store. 42% z nich dotyczyły sprzedaży detalicznej produktów lub usług. Większość miała charakter informacyjny, a około jednej na pięć (18%) pozwalała na zakup towarów, co podkreśla znaczenie rozwiązań mobilnych w możliwości zakupów w każdym miejscu i o każdej porze.

Olivier Ropars, Starszy Dyrektor m-commerce w eBay Europa, skomentował:

„Sprzedaż telefonów komórkowych gwałtownie wzrosła. Smartfony mają ogromny wpływ na nasze życie, są zawsze gotowe, pod ręką, zmieniają nasze zakupy i formy płatności.  Wielu sprzedawców stworzyło swoje aplikacje, ale generowanie regularnego ruchu z ich pomocą, to inna sprawa.

eBay pozwala konsumentom na dostęp do największego na świecie rynku za pomocą tylko jednej aplikacji. Oferujemy platformę mobilną, na której prowadzony jest międzynarodowy handel o spodziewanej w tym roku wartości 20 miliardów dolarów[3]. Dlatego sprzedawcy traktują aplikację eBay jako część strategii swojej obecności w mobilnym świecie.”

Fakty dotyczące aplikacji

Badanie przeprowadzone przez eBay wykazało, że przy pracy nad aplikacjami wymagane jest ostrożne podejście już w stadium opracowania koncepcji:

  • 64% aplikacji, nad którymi rozpoczęto prace, nigdy nie zostało dokończonych lub zostały odrzucone przez App Store – koszty te ocenia się na 3.19 miliardów funtów w skali globalnej
  • Średni koszt opracowania podstawowej aplikacji wynosi 12,000 funtów, a bardziej zaawansowanej 55, 000 funtów
  • Wprowadzanie aktualizacji może być kosztowne – naprawy oraz modernizacje systemów operacyjnych mogą kosztować nawet do 42% pierwotnej ceny. Podstwowe lub tylko częściowe aktualizacje mogą kosztować około 17 % początkowych nakładów

 Uwagi dotyczące badania

  • Urodziny aplikacji eBay zbiegły się z 5-leciem istnienia Apple App Store
  • Przy przeprowadzeniu badania eBay współpracował z firmą badawczą Conluminno:
    • Badania przeprowadzono w różnych sklepach: Apple App Store, iTunes, App Store, Google Play, Blackberry App Store, Nokia Ovi Store. Badania te miały na celu oszacowanie liczby aplikacji, funkcji, jakie posiadają, dostępności oraz dat, kiedy zostały dodane.
    • Nieformalne dyskusje mające na celu zrozumienie procesu rozwoju aplikacji
      i kosztów, jakie trzeba ponieść przy ich tworzeniu, były prowadzone z ośmioma twórcami z rynku profesjonalnego i amatorskiego.
    • Podstawowe badanie konsumenckie zostało przeprowadzone na próbie 4,000 konsumentów; przeciętnej liczbie osób, którzy próbowali stworzyć aplikację. Odsetek ten był bardzo niski, ale stanowiło to podstawę do podjęcia badań.
    • Kolejne badania również miały na celu pomoc w ustaleniu liczby aplikacji. Zawierały: firmowe oświadczenia i raporty, które między innymi zawierały liczbę zarejestrowanych użytkowników oraz wskaźniki odrzucenia aplikacji.
    • Wszystkie dane miały na celu zrozumienie dynamiki ekosystemu aplikacji w 2012 roku.


[1] Liczba pobrań na świecie wszystkich aplikacji eBay

[2] W badaniu aplikacje konsumenckie zostały zdefiniowane jako wszystkie aplikacje użyteczne dla konsumentów z wyłączeniem edukacyjnych i biznesowych

[3] Dane ogłoszone podczas globalnego dnia inwestora, marzec 2013

[contentblock id=1 img=gcb.png]

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx