IPhone XR, wypuszczony pod koniec października wyprzedzał pod względem sprzedaży iPhone’a XS i XS Max każdego dnia od daty jego pojawienia się na rynku poinformował wiceprezes Apple ds. Marketingu produktów Greg Joswiak w rozmowie z CNET opublikowanej wczoraj.
Wyceniony na 3729 złotych, bardziej przystępnie cenowo niż kosztujący 4979 zł iPhone XS lub kosztujący 5479 złotych iPhone XS Max, iPhone XR był „najpopularniejszym iPhone’em każdego dnia”, odkąd stał się dostępny do kupienia.
Chociaż iPhone XR wyprzedził droższe iPhony Apple, plotki sugerują, że nie sprzedaje się tak dobrze, jak oczekiwał Apple. Apple podobno obniżył zarówno zamówienia na iPhone’a XS, jak i iPhone’a XR po niższym niż oczekiwano popycie. Mówi się, że Apple zmniejszył produkcję iPhone’a XR nawet o jedną trzecią.
Joswiak nie skomentował raportów o cięciach w produkcji iPhone’a XR, a zamiast tego powtórzył swoje stwierdzenie, że urządzenie to najlepiej sprzedający się iPhone firmy Apple w obecnym momencie.
Oprócz podania szczegółów dotyczących sprzedaży iPhone’a XR, Joswiak powiedział, że Apple ponownie będzie promować Światowy Dzień walki z AIDS w sobotę, 1 grudnia. Z każdego zakupu dokonanego przez Apple Pay w sklepie Apple Store, aplikacji Apple Store lub na stronie Apple od 1 grudnia do 7 grudnia przekazana będzie darowizna na ten cel.
„Nie tylko każdy zakup przybliża nas do pokolenia wolnego od AIDS, ale każdy dolar zapewnia pięć dni na ratowanie życia” – powiedział Joswiak. Apple planuje również zamienić logo Apple w 125 swoich sklepach na czerwone, tak jak to miało miejsce w poprzednich latach, a w 400 dodatkowych sklepach na logo Apple zostaną umieszczone czerwone naklejki. Apple nie planuje w tym roku oferować żadnych specjalnych promocji w App Store.