poniedziałek, 20 maja

Nowe iPady Pro w rozmiarach 11 i 13 cali zostały wyposażone w wyświetlacze OLED, które obsługują częstotliwość odświeżania nawet 10Hz. Mimo to, zgodnie ze specyfikacją techniczną Apple, urządzenia nadal nie posiadają funkcji wyświetlacza Always-On, takiej jak iPhone i Apple Watch.

Technologia ProMotion w iPadach Pro dostępna jest od 2017 roku, jednak do tej pory urządzenia te obsługiwały jedynie częstotliwości odświeżania od 24Hz do 120Hz. Według eksperta od wyświetlaczy, Rossa Younga, nowe iPady Pro wykorzystują energooszczędną technologię LTPO, która umożliwia obniżenie częstotliwości odświeżania do 10Hz w przypadku statycznych treści. Ta zmiana powinna przyczynić się do zmniejszenia zużycia energii, jednak ogólny czas pracy na baterii w stosunku do poprzedniej generacji iPadów Pro pozostaje bez zmian.

Podobna sytuacja miała miejsce kilka lat temu z modelami iPhone’a 13 Pro, które również obsługiwały ProMotion do 10Hz, ale brakowało im funkcji Always-On. Funkcja ta pojawiła się dopiero w modelach iPhone’a 14 Pro, które potrafią obniżyć częstotliwość do 1Hz. Taką samą minimalną częstotliwość oferują również zegarki Apple Watch z wyświetlaczem Always-On.

Wszystko wskazuje na to, że iPad Pro nie otrzyma funkcji Always-On dopóki nie będzie obsługiwał częstotliwości odświeżania 1Hz.

Apple twierdzi, że nowy iPad Pro wykorzystuje „najnowocześniejszą technologię tandemową OLED, która wykorzystuje dwa panele OLED i łączy światło z obu, aby zapewnić fenomenalną jasność całego ekranu”. Nowe iPady Pro mogą osiągnąć jasność do 1000 nitów dla treści SDR w porównaniu do 600 nitów w modelach poprzedniej generacji.

Zamówienia na nowe iPady Pro można składać od wczoraj, a ich premiera nastąpi w środę, 15 maja.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
wpDiscuz
0
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx
Exit mobile version