Microsoft ogłosił dzisiaj, że kupuje studio gier Activision Blizzard, twórcę takich hitów, jak Call of Duty, Candy Crush, World of Warcraft i innych, za prawie 70 miliardów dolarów. Microsoft twierdzi, że ten zakup pomoże mu „dać radość i społeczność graczy wszystkim, na każdym urządzeniu”.
Zakup Microsoftu spowoduje, że kilka gier Activision zostanie przeniesionych do Xbox Game Pass, usługi subskrypcji gier Microsoftu.
Przejęcie wzmacnia również portfolio Game Pass Microsoftu o plany wprowadzenia gier Activision Blizzard do Game Pass, który osiągnął nowy kamień milowy ponad 25 milionów subskrybentów. Dzięki blisko 400 milionom aktywnych graczy Activision Blizzard w 190 krajach Game Pass stanie się jedną z najbardziej atrakcyjnych i zróżnicowanych ofert gier w branży. Po zamknięciu, Microsoft będzie miał 30 wewnętrznych studiów tworzenia gier, wraz z dodatkowymi możliwościami w zakresie publikacji i produkcji e-sportowej.
Xbox Game Pass Microsoftu jest dostępna na iPhone’a i iPada przez Safari, ale nie w App Store. Chociaż Apple zezwala na kompleksowe usługi subskrypcji gier na platformie, każda gra oferowana w usłudze musi zostać przesłana indywidualnie do zatwierdzenia w ramach procesu recenzji App Store.
Odpowiednikiem Apple usługi Xbox Game Pass jest Apple Arcade. Uruchomiona w 2019 roku usługa Apple Arcade nadal dodaje do swojego katalogu nowe gry, w które użytkownicy mogą grać na iPhonie, iPadzie, Macu i Apple TV. Zakup Activision i dodanie kolejnych hitów do Xbox Game Pass może wywrzeć większą presję na Apple, aby wzmocnić ofertę Apple Arcade.