Dyrektor generalny Meta, Mark Zuckerberg, ogłosił w weekend uruchomienie nowej usługi subskrypcji „Meta Verified” przeznaczonej dla użytkowników Facebooka, która zapewni weryfikację za 11,99 dolarów miesięcznie w Internecie lub 14,99 dolarów dokonując zakupu przez iPhone’a lub iPada.
Zuckerberg opisał nową funkcję jako subskrypcję, która pozwala osobom fizycznym zweryfikować konto za pomocą dokumentu urzędowego, uzyskać niebieską odznakę i uzyskać „dodatkową ochronę przed podszywaniem się” przed obcymi kontami podającymi się za daną osobę. Zapewnia również „bezpośredni dostęp do obsługi klienta, ekskluzywne naklejki, a informacja prasowa opisująca tę funkcję mówi, że będzie ona obejmować „dostęp do zwiększonej widoczności i zasięgu”. Pełna lista ogłoszonych funkcji to:
- Zweryfikowana odznaka potwierdzająca, że jesteś prawdziwym sobą i że Twoje konto zostało uwierzytelnione za pomocą urzędowego dokumentu tożsamości.
- Większa ochrona przed podszywaniem się dzięki proaktywnemu monitorowaniu kont podszywaczy, którzy mogą atakować osoby z rosnącą liczbą odbiorców online.
- Pomoc, gdy jej potrzebujesz, dzięki dostępowi do prawdziwej osoby w przypadku typowych problemów z kontem.
- Zwiększona widoczność i zasięg z wyeksponowaniem w niektórych obszarach platformy, takich jak wyszukiwanie, komentarze i rekomendacje.
- Ekskluzywne funkcje pozwalające wyrazić siebie w wyjątkowy sposób.
Usługa ma na celu „zwiększenie autentyczności i bezpieczeństwa” w usługach Meta i podąża za opcją Twitter Blue, subskrypcją Twittera za 59,99 złotych miesięcznie, która zapewnia niebieski znacznik i zapewnia dostęp do funkcji takich jak edycja tweeta.
Meta planuje również udostępnić ten sam proces weryfikacji na Instagramie, ale dla każdej platformy wymagane będą oddzielne subskrypcje, więc osoba fizyczna lub firma, która chce zostać zweryfikowana zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie, będzie musiała uiścić osobne opłaty subskrypcyjne.
Choć obecnie Instagram i Facebook zarabiają przede wszystkim na reklamach, to zmiany, takie Apple App Tracking Transparency czyli możliwość wyłączenia personalizacji reklam w aplikacji, mogą sprawić, że reklamy staną się niewiarygodnym źródłem przychodów. Opłaty abonamentowe zapewnią Facebookowi stały miesięczny dochód.
Meta Verified zostanie wdrożona w Australii i Nowej Zelandii już w tym tygodniu, zanim rozszerzy się na kolejne kraje. Meta mówi, że w miarę testowania i uczenia się nie będzie żadnych zmian na kontach na Instagramie i Facebooku, które zostały już zweryfikowane, ale znaczenie zweryfikowanej odznaki „rozwija się”. Nie znamy jeszcze oficjalnych polskich ten tej usługi, ale jak tylko taka informacja się pojawi niezwłocznie Was o tym poinformujemy.