Kiedy Apple wypuścił zaktualizowany sklep App Store w ramach iOS 11, logo App Store również zostało poddane zmianie. Zamiast „A” zrobionego z ołówka, pędzla i linijki, Apple zaprojektował prostsze „A”, które wygląda jak zbudowane z patyków.
Jak się okazuje, logo App Store Apple jest podobne do logo używanego przez chińską markę odzieżową o nazwie KON i w związku z tym KON postanowił pozwać Apple.
Według Phone Radar, KON wierzy, że nowe logo firmy Apple stanowi naruszenie chińskiego prawa autorskiego. KON to marka, która istnieje od 2009 roku, a jak odkrył The Verge, Baidu Baike, chiński odpowiednik Wikipedii, mówi, że marka KON była inspirowana muzyką, taką jak Sex Pistols, a logo ma reprezentować trzy kości szkieletu symbolizujące władzę nad śmiercią.
KON chce, aby Apple publicznie przeprosił za używanie ich logo, przestał sprzedawać urządzenia z obecnym logo App Store i zapłacił odszkodowanie za straty ekonomiczne.
Pekiński Sąd Ludowy przyjął sprawę i powinien wydać orzeczenie w ciągu najbliższych kilku tygodni.
Apple w 2016 roku przegrał podobny przypadek dotyczący znaku towarowego „IPHONE”, który był używany przez chińskiego producenta wyrobów skórzanych Xintong Tiandi Technology. W tym przypadku Apple dążył do ochrony swojego znaku towarowego iPhone’a, aby zapobiec użyciu przez Xintong Tiandi nazwy iPhone’a w swoich celach, ale chińskie sądy orzekły przeciwko Apple.