Według nowych danych opublikowanych dzisiaj przez American Customer Satisfaction Index, komputery Mac i iPady firmy Apple uzyskały najwyższy wynik zadowolenia klientów wśród producentów komputerów i tabletów w 2019 roku.
W tegorocznym rankingu, firma Apple uzyskała wynik ACSI na poziomie 83 punktów, taki sam jak w 2018 roku. Ogólny wynik zadowolenia Apple był wyższy niż wynik z Samsunga (81), Amazon (79), HP (78), Acer (77) i innych.
W ogólnym rankingu branżowym Apple pozostaje na szczycie ze stabilnym i wysokim wynikiem ACSI na poziomie 83, a jego klienci mają zdecydowanie najwyższe oczekiwania. Pomimo 1 punktowego pogorszenia Samsung utrzymuje drugie miejsce z 81 punktami i nie utrzymuje już więzi z Amazonem, który znacznie spada. Amazon spada 4 punkty do 79 punktów, zaledwie o jeden punkt powyżej średniej w branży. Wśród trzech liderów Apple wykazuje przewagę we wszystkich aspektach satysfakcji klienta.
ACSI twierdzi, że Samsung jest „liderem w branży”, jeśli chodzi o segment komputerów stacjonarnych, z Apple na drugim miejscu, ale urządzenia Apple wygrywają, jeśli chodzi o laptopy i tablety, uzyskując najwyższy ogólny wynik.
Podobnie jak w ubiegłym roku, Apple uzyskał najlepsze w swojej klasie oceny za wszystko, od projektu urządzenia po funkcje i dostępne aplikacje. Apple, jak mówi ACSI, wykazuje przewagę „we wszystkich aspektach satysfakcji klienta”.
Jeśli chodzi o ogólną satysfakcję klienta, komputery stacjonarne, notebooki i tablety wciąż pozostają w tyle za ogólną satysfakcją ze smartfonów, ale wśród większych urządzeń komputery stacjonarne mają wyższy poziom satysfakcji klienta.