sobota, 23 listopada

Chociaż inteligentne zegarki smartwatch wciąż są jeszcze produktem niszowym, to sytuacja ta może nie potrwać długo mówi analityk USB Steven Milunovich, który przewiduje, że iWatch może pokonać premierową sprzedaż iPada – rozchodząc się w 21 milionach sztuk w pierwszym roku sprzedaży i kolejnych 36 milionach sztuk w kolejnym roku.

Dla porównania, iPad sprzedał się w 19,5 milionach sztuk w pierwszym roku sprzedaży, zwiększając sprzedaż do 47,6 milionów w drugim roku.

„Spodziewamy się, że sprzedaż iWatch może w przybliżeniu osiągnąć sprzedaż jednostkową iPada – a podobne wskaźniki penetracji oznaczałyby wzrost sprzedaży” napisał Milunovich w nocie do inwestorów. „IWatch może sprzedawać się lepiej, ponieważ ma większą bazę klientów niż w przypadku iPada.” Jednak zabezpiecza również swoje szacunki zauważając, że iWatch jest pierwszym urządzeniem Apple z kategorii tzw. urządzeń „wearable” i może nie trafić w gust wszystkich użytkowników.

W zakresie terminów premiery, Milunovich zgadza się z ostatnimi raportami przewidującymi premierę na wrzesień lub październik tego roku.

„Jesteśmy bardziej niż pewni, że Apple wprowadzi iWatch przed sezonem świątecznym w następstwie zaprezentowanej podczas WWDC technologii HealthKit, ostatnich zatrudnieniach osób związanych z ochroną zdrowia, przejęcia LuxVue Technology i pozytywnych komentarzach Eddy Cue na konferencji Re/Code”. Sugeruje on również, że planowana średnia cena detaliczna iWatch to około 300 dolarów, a urządzenie mogłoby dać 1-2 punkty wzrostu zysku na akcję. Przy tej cenie Milunovich uważa, że ​​Apple może osiągnąć marże produktu na poziomie 25% w chwili premiery – zwiększając ją do 30% w ciągu kilku kwartałów.

Dla tych, którzy zastanawiają się co to oznacza dla Apple – szacunki Milunovicha prognozują 6,5 miliarda dolarów przychodu dla Apple w roku finansowym 2015 i około 11 miliardów dolarów przychodu w roku finansowym 2016.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o

2 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
bartmik
10 lat temu

Jak będzie możliwość sterowania inteligentnym domem to zainwestuję 🙂

10 lat temu

12 okien reklamowych na jednej stronie to trochę za dużo. 4 okna wyskakujące, jak się zamknie jedno wyskakuje kolejne, to w sumie 13!
Jestem tu pierwszy i ostatni raz, przeżyję jak nie zobaczę najnowszego hitu. 😀

wpDiscuz
2
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx
Exit mobile version