Chociaż inteligentne zegarki smartwatch wciąż są jeszcze produktem niszowym, to sytuacja ta może nie potrwać długo mówi analityk USB Steven Milunovich, który przewiduje, że iWatch może pokonać premierową sprzedaż iPada – rozchodząc się w 21 milionach sztuk w pierwszym roku sprzedaży i kolejnych 36 milionach sztuk w kolejnym roku.

Dla porównania, iPad sprzedał się w 19,5 milionach sztuk w pierwszym roku sprzedaży, zwiększając sprzedaż do 47,6 milionów w drugim roku.

„Spodziewamy się, że sprzedaż iWatch może w przybliżeniu osiągnąć sprzedaż jednostkową iPada – a podobne wskaźniki penetracji oznaczałyby wzrost sprzedaży” napisał Milunovich w nocie do inwestorów. „IWatch może sprzedawać się lepiej, ponieważ ma większą bazę klientów niż w przypadku iPada.” Jednak zabezpiecza również swoje szacunki zauważając, że iWatch jest pierwszym urządzeniem Apple z kategorii tzw. urządzeń „wearable” i może nie trafić w gust wszystkich użytkowników.

W zakresie terminów premiery, Milunovich zgadza się z ostatnimi raportami przewidującymi premierę na wrzesień lub październik tego roku.

„Jesteśmy bardziej niż pewni, że Apple wprowadzi iWatch przed sezonem świątecznym w następstwie zaprezentowanej podczas WWDC technologii HealthKit, ostatnich zatrudnieniach osób związanych z ochroną zdrowia, przejęcia LuxVue Technology i pozytywnych komentarzach Eddy Cue na konferencji Re/Code”. Sugeruje on również, że planowana średnia cena detaliczna iWatch to około 300 dolarów, a urządzenie mogłoby dać 1-2 punkty wzrostu zysku na akcję. Przy tej cenie Milunovich uważa, że ​​Apple może osiągnąć marże produktu na poziomie 25% w chwili premiery – zwiększając ją do 30% w ciągu kilku kwartałów.

Dla tych, którzy zastanawiają się co to oznacza dla Apple – szacunki Milunovicha prognozują 6,5 miliarda dolarów przychodu dla Apple w roku finansowym 2015 i około 11 miliardów dolarów przychodu w roku finansowym 2016.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o

2 Komentarze
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
bartmik
11 lat temu

Jak będzie możliwość sterowania inteligentnym domem to zainwestuję 🙂

11 lat temu

12 okien reklamowych na jednej stronie to trochę za dużo. 4 okna wyskakujące, jak się zamknie jedno wyskakuje kolejne, to w sumie 13!
Jestem tu pierwszy i ostatni raz, przeżyję jak nie zobaczę najnowszego hitu. 😀

wpDiscuz
2
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx
Exit mobile version