Społecznościowo-fotograficzna platforma Instagram, która dodała ostatnio możliwość udostępniania filmów w swojej aplikacji mobilnej szuka teraz kolejnego sposobu, aby dodać użytkownikom kolejną wartość. Co to może być? Wiadomości. Tak przynajmniej wynika z raportu opublikowanego przez GigaOm.
Dobrze poinformowane źródła powiedziały nam, że firma przygotowuje się do uruchomienia nowej funkcji wiadomości prywatnych wewnątrz wciąż gorącego serwisu do udostępniania zdjęć i wideo. Eksperymentuje również z ideą wiadomości grupowej, powiedziały nasze źródła. Nowe funkcje mogą znaleźć się w następnej wersji Instagramu, który jest oczekiwany przed końcem roku. Rzecznik Instagramu odmówił komentarza.
Instagram ma teraz ponad 200 milionów użytkowników, a liczba ta wciąż rośnie. Udostępnianie filmów było dobrym sposobem na poszerzenie atrakcyjności aplikacji po jej nabyciu przez Facebooka.
Jednak, oprócz możliwości „polubienia” jak i komentowania treści, w Instagramie zawsze brakowało sposobu na komunikowanie się z innymi użytkownikami. Dodanie wiadomości do aplikacji będzie prostym sposobem do rozmowy między użytkownikami, bez konieczności opuszczania aplikacji i korzystania z innego serwisu.
Rynek aplikacji wiadomości błyskawicznych ma mnóstwo alternatyw, choć dodanie wiadomości do Instagramu stworzy kolejną opcję dla użytkowników, jak i dalszą defragmentację internetowych systemów komunikacji. Użytkownicy przywiązują się do komunikatorów z których są zadowoleni i nie lubią się przenosić ze względu na utratę kontaktów lub historii konwersacji.
Zatem czy wiadomości w Instagramie przyjmą się? Czy uważacie że to dobry pomysł?
[contentblock id=1 img=gcb.png]