wtorek, 23 kwietnia

Amazon wciąż pozostaje liderem na rynku inteligentnych głośników i inteligentnych ekranów z urządzeniami, takimi jak Echo Dot i Echo Show, ale firmie Apple udało się prawie podwoić swój udział w rynku w tym segmencie dzięki głośnikowi HomePod Mini.

Takie informacja podała firma badawcza Strategy Analytics. Analitycy szacują, że Apple wysłał 4 miliony inteligentnych głośników w trzecim kwartale 2021 roku osiągając wynik 10,2% udziału w rynku. Nest Mini od Google był najlepiej sprzedającym się urządzeniem w segmencie, a następne pozycje zajął właśnie HomePod Mini i czwarta generacja Echo Dot Amazona.

global-smart-speaker-smart-display-market-share-strategy-analytics-q3-2021

Dla porównania, udział w rynku Apple dla inteligentnych głośników i ekranów oszacowano na 5,9% w kwartale rok przed rozpoczęciem sprzedaży HomePoda Mini.

Apple jest w niekorzystnej sytuacji w tym konkretnym raporcie, ponieważ nie konkuruje na rynku inteligentnych ekranów. W swoim najnowszym biuletynie, Mark Gurman Bloomberg wyraził przekonanie, że Apple powinien wypuścić większego iPada jako koncentrator domowy do konkurowania z urządzeniami takimi jak Echo Show 15. Nie jest jednak jasne, czy Apple kiedykolwiek wyda takie urządzenie.

Homepod Mini oficjalnie nie jest sprzedawany w Polsce przez Apple, ale można go kupić w wielu sklepach internetowych i mimo wszystko zyskał w Polsce grono zwolenników. Głośnik nie został zaktualizowany od czasu premiery w październiku 2020 roku poza dodaniem nowych kolorów żółtego, pomarańczowego i niebieskiego jesienią tego roku.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx