Disney planuje wycofać wszystkie swoje filmy z Netflixa, przygotowując się do uruchomienia własnego serwisu usług strumieniowych poinformowała firma przy okazji ogłoszenia swoich wyników finansowych.
Począwszy od początku 2018 roku Disney uruchomi usługę strumieniową, w której prezentować będzie co około 10 000 imprez sportowych MLB, NHL, MLS i tenisowych rocznie.
Następnie, w 2019 roku, Disney uruchomi usługę strumieniową Direct-to-Consumer oznaczoną marką Disney, która będzie oferować treści Disneya.
Nie wiadomo, kiedy Disney zamierza usunąć swoją treść z Netflixa, ale w 2012 roku obie firmy podpisały kontrakt, który uznał, że Netflix uzyskuje wyłączny dostęp do filmów Disneya, Marvela, Lucasfilm i Pixar. Obecnie na Netflixie znajdują się dziesiątki filmów Disneya, takich jak Opowieści z Narnii, Moana, Zootopia, Gdzie jest Dory, Księga Dżungli, Piraci z Karaibów i wiele innych.
Porozumienie, które zostało zainicjowane w 2012 roku weszło w pełni w życie dopiero w 2016 roku więc Netflix ma dostęp do szerokiej gamy treści Disneya zaledwie od roku.
Dzięki ogromnemu zakresowi treści, Disney mógłby stać się głównym konkurentem do istniejących usług przesyłania strumieniowego takich jak Netflix i Hulu.