Pinterest ogłosił nowe partnerstwo z Apple, pozwalające na „pinowanie” ulubionych aplikacji, oraz co ważniejsze, pozwalając użytkownikom zainstalować te aplikacje na swoich urządzeniach, nawet bez potrzeby opuszczania aplikacji Pinterest.
W ramach projektu, Apple uruchomił również własną tablicę App Store na Pinterest, dając firmie miejsce na zaprezentowanie aplikacji z różnych tematów w ramach Pinterest. Apple obecnie prezentuje tam przede wszystkim wiele aplikacji skoncentrowanych na modzie, zdrowych przepisach i odbywającym się w tym tygodniu New York Fashion Week.
Huge news: we’re now on @Pinterest! This week we’ll be pinning live from #NYFW. https://t.co/bSpUWUKPcKpic.twitter.com/oadXbauiIt
— App Store (@AppStore) luty 12, 2015
Pinterest w rozmowie z The New York Times powiedział iż uważa, że to może być doskonałe miejsce do odkrywania aplikacji, biorąc pod uwagę rolę produktu jako miejsce, gdzie ludzie przychodzą, aby dzielić się i odkrywać nowe rzeczy.
„Możemy być naprawdę potężnym serwisem do odkrywania aplikacji, co było problemem, który wciąż nie został rozwiązany” powiedział Evan Sharp, założyciel Pinterest. „Naszą specjalnością jest rzeczywiste łączenie ludzi z rzeczami, które chcą zrobić.” […]
Pinterest uważa, że jest w lepszej pozycji [niż Twitter czy Facebook], aby pomóc promować aplikacje ze względu na charakter usługi. Ludzie wchodzą na Pinterest, aby znajdywać nowe rzeczy do zrobienia, zobaczyć coś i kupić. Jest to przeciwieństwo do Facebook, który jest używany do łączenia się z przyjaciółmi, czy nawet Twittera, który jest często używany tematów publicznych i wiadomości.
Nowa funkcjonalność aplikacji pojawiła się w opublikowanej dziś aktualizacji aplikacji Pinterest iOS, która jest dostępna za darmo w App Store.