Firma Apple udostępniła dziś nową, humorystyczną reklamę skupiającą się na prywatności iPhone’a, w której ludzie niezręcznie przekazują nieznajomym swoje dane osobowe, takie jak numer karty kredytowej, dane logowania i historię przeglądania sieci.
Na przykład w autobusie mężczyzna głośno oświadcza, że tego dnia przeglądał osiem stron internetowych z ofertami prawników zajmujących się rozwodami. A podczas kolacji w restauracji kobieta mówi dwóm pozostałym osobom przy stole, że 15 marca o godzinie 9:16 kupiła witaminy prenatalne i cztery testy ciążowe, co z pewnością znajdzie się w historii wyszukiwania jej iPhone’a.
„Niektórych rzeczy nie powinniśmy udostępniać” – mówi Apple. „Dlatego iPhone został zaprojektowany, aby pomóc Ci kontrolować informacje i chronić Twoją prywatność”.
Apple wielokrotnie powtarzał, że wierzy, iż prywatność jest „podstawowym prawem człowieka” i jedną z „podstawowych wartości” firmy. Na zeszłorocznym pokazie elektroniki CES w Las Vegas firma Apple promowała swoje zaangażowanie w ochronę prywatności, umieszczając w pobliżu centrum konferencyjnego billboard z napisem „To, co dzieje się na Twoim iPhonie, pozostaje na Twoim iPhonie”.
Apple ma w swojej witrynie internetowej podstronę dotyczącą prywatności, na której znajdują się informacje dotyczące ochrony użytkowników, takie jak kompleksowe szyfrowanie wiadomości iMessage.