Klienci App Store na całym świecie ustanowili nowy rekord w pierwszym tygodniu 2015 roku. Apple ogłosiła dzisiaj, źe klienci wydali prawie pół miliarda dolarów na zakupy w aplikacjach w pierwszym tygodniu stycznia, a dzień Nowego Roku nazwany został największym dniem w historii sprzedaży App Store.
Jak zauważył Apple, ten wynik to salwa noworoczna na 2015 rok po udanym roku 2014, który wygenerował wzrost wydatków w App Store o 50%, generując tym samym ponad 10 mld dolarów przychodu z aplikacji dla programistów. Stały wzrost nowych instalacji systemu iOS 8, wraz z silnym sukcesem iPhone’a 6 i 6 Plus i oraz akcji specjalnych App Store takich jak świąteczna kampania (PRODUCT) RED, bez wątpienia przyczyniły się do sukcesu App Store w ciągu ostatnich kilku miesięcy.
Głównymi przyczynami rozkwitu rozwoju App Store w ubiegłym roku stał się nowy język programowania Swift, technologia graficzna Metal, program beta-testów TestFlight i wprowadzenie HealthKit i HomeKit. W Chinach znaczącym krokiem dla popularności sklepu stało się dodanie UnionPay jako opcji płatności dla klientów App Store, co otworzyło szerzej rynek zakupów w tym kraju.
We’re proud to create 1M+ US jobs in all 50 states and ring in another record-breaking year for developers globally. https://t.co/kQeHQVCGou
— Tim Cook (@tim_cook) January 8, 2015
Apple nie tylko świętuje udany rok pod względem finansowym, ale także pod względem stworzonych miejsc pracy. Firma stworzyła lub wspiera 1 027 000 miejsc pracy w Stanach Zjednoczonych, z czego 627 000 osób bezpośrednio związanych jest z powstaniem ekosystemu iOS i App Store. Firma Apple zatrudnia 66 000 pracowników tylko w Stanach Zjednoczonych.