Podczas prezentacji nowych iPadów Pro z procesorem M4, Apple zaprezentował film, w którym prasa hydrauliczna miażdży wszelkiego rodzaju narzędzia kreatywne, w tym instrumenty muzyczne, sprzęt elektroniczny, automaty do gier, farby i pędzle, komputery, aparaty i wiele więcej. Celem reklamy było pokazanie, że iPad reprezentuje wszystkie te narzędzia skondensowane w jednym urządzeniu.
Reklama jest nawiązaniem do popularnych w mediach społecznościowych filmów z wykorzystaniem prasy hydraulicznej, jednak środowisko kreatywne uznało ten koncept za nietakt. Aktor Hugh Grant określił reklamę jako „zniszczenie ludzkiego doświadczenia”, reżyserka Reed Morano nazwała reklamę „naprawdę psychotyczną”, a CTO firmy Basecamp, David Heinemeier Hansson powiedział, że „symbolizuje wszystko, co wszyscy kiedykolwiek nienawidzili w cyfryzacji”.
To niespodziewane oburzenie wywołane reklamą „Crush” skłoniło aż Apple do wydania przeprosin. W oświadczeniu dla Ad Age wiceprezes ds. marketingu Apple, Tor Myhren, powiedział, że film ostatecznie „był chybiony”.
„Kreatywność jest wpisana w DNA Apple i niezwykle ważne jest dla nas projektowanie produktów, które inspirują twórców na całym świecie. Naszym celem jest zawsze celebrowanie niezliczonych sposobów, w jakie użytkownicy wyrażają siebie i urzeczywistniają swoje pomysły za pomocą iPada. W tym przypadku chybiliśmy celu i przepraszamy.”
Apple pozostawiło reklamę „Crush” na swoim kanale YouTube, jednak reklama nie będzie wyświetlana w telewizji. A co Wy o niej sądzicie?