Apple nabył brytyjską firmę analityczną mediów Semetric i wygląda na to, że jest zainteresowany jej usługą śledzenia Musicmetric do ożywienia swojego serwisu Beats Muzyka jeszcze w tym roku, donosi The Guardian.
W dokumentach złożonych w Companies House w styczniu, adres rejestracyjny firmy Semetric został zmieniony na 100 New Bridge Street w Londynie – biuro kancelarii Baker & McKenzie, które jest również adresem siedziby firmy Apple Europe Limited.
„Apple od czasu do czasu kupuje mniejsze firmy technologiczne i na ogół nie dyskutujemy o naszych celach czy planach”, powiedział w oświadczeniu firmy Apple dostarczonym do Guardian, a Semetric odmówił komentarza.
Wprowadzony w 2008 roku, Musicmetric znany jest z ekspansywnego śledzenia sprzedaży muzyki, pobieranych plików i statystyk w mediach społecznościowych dla artystów i wytwórni muzycznych. W roku 2013, firma podpisała również umowę z usługą streamingu Spotify, aby zintegrować ich dane z profilami użytkowników w Musicmetric.
W ubiegłym roku donoszono, że Apple będzie chciał zmodernizować w 2015 roku swoją usługę Beats Music do strumieniowego przesyłania muzyki, a nawet mówiło się, że firma naciska na zmniejszenie miesięcznego kosztu abonamentu do 5 dolarów miesięcznie. Apple może przymierzyć się do zaoferowania muzykom i wytwórniom muzycznym sposoby do śledzenia swoich statystyk w iTunes i w sieciach społecznościowych za pomocą Musicmetric, choć obie firmy muszą jeszcze określić swoje plany.