Dobrze znany analityk Apple, Ming-Chi Kuo, udostępnił dziś pierwszą notatką badawczą związaną z Apple dla swojej nowej firmy TF International Securities. Według Kuo, strategia cenowa dla trzech tegorocznych iPhone’ów będzie „bardziej agresywna”, a firma będzie starać się w tym roku zwiększyć liczbę sprzedanych modeli.
Jednym z głównych powodów, dla których Kuo mówi o agresywnej strategii cenowej jest „zaniepokojenie firmy Apple negatywnym wpływem wyższej ceny” na swoich iPhone’ów z roku 2018. W zeszłym roku firma otrzymała sporo głosów dezaprobaty za poziom cen swojego iPhone’a X, która w Stanach Zjednoczonych wynosiła 999 dolarów za model 64 GB.
Teraz, Kuo twierdzi, że 6,5-calowy „iPhone X Plus” OLED będzie kosztował w granicach 900-1000 dolarów, iPhone X drugiej generacji będzie kosztował 800-900 dolarów, a nowy 6.1-calowy iPhone LCD będzie kosztował około 600-700 dolarów. Kuo powtarza, że wszystkie iPhone’y 2018 będą miały pełnoekranowy wygląd i czytnik Face ID. Analityk nakreślił także więcej powodów stojących za nową strategią cenową Apple:
Przewidujemy, że Apple podejmie bardziej agresywną politykę cenową z następujących powodów: (1) niepokój związany z negatywnym wpływem wyższej ceny na dojrzały rynek smartfonów oraz dynamikę sprzedaży, (2) poprawioną strukturą kosztów, która jest przypisywana głównie poprawie wydajności montażu produktu końcowego i czujników 3D oraz zmniejszone koszty komponentów, oraz (3) zwiększenie liczby użytkowników z Face ID, którzy skorzystają z promocji usług i ekosystemu Apple.
Kuo wierzy, że Apple ogłosi we wrześniu wszystkie trzy nowe modele iPhone’ów wraz z modelem LCD, który niektóre wcześniejsze raporty wiązały z listopadowym debiutem.