Apple współpracuje z Burberry nad nową usługą czatu o nazwie „R Message”, która integruje się z wewnętrzną aplikacją sprzedawcy luksusowej mody na iOS i umożliwia pracownikom sklepów bezpośrednią komunikację z klientami.
Vogue Business informuje, że usługa, która jest obecnie w okresie pilotażowym, będzie dostępna tylko na zaproszenia i ma na na celu umożliwienie pracownikom czatowania z topowymi klientami za pośrednictwem wewnętrznej aplikacji Burberry, znanej jako „R World”.
Chodzi o to, że R Message zasadniczo zintegruje wewnętrzny system Burberry z aplikacją skierowaną do klienta, umożliwiając kupującym rezerwowanie spotkań w sklepie, otrzymywanie spersonalizowanych rekomendacji produktów i bezpośrednie kupowanie produktów.
Mówi się, że korzyści dla sprzedawców obejmują ścisłą integrację z wewnętrznym systemem zapasów firmy, który pozwoli pracownikom sprawdzać zapasy i zwiększać sprzedaż. Ponadto funkcja w stylu kanału informacyjnego będzie na bieżąco aktualizować informacje o firmie, obrazy z kampanii reklamowej i wzmianki prasowe, aby zachęcić do regularnego korzystania i wspierać relacje z klientami.
Usługa zasadniczo przypomina Apple Business Chat, z którego Burberry już korzysta, ale zamiast przechodzić przez iMessage, w tym przypadku komunikacja „biznes to client” oczywiście odbywa się w ramach własnej aplikacji sprzedawcy.
Partnerstwo Apple-Burberry nie jest zaskoczeniem, ponieważ obie marki utrzymywały bliskie relacje przez lata. Brytyjski sprzedawca luksusowych produktów wykorzystał iPhone’a 5S firmy Apple, aby nagrać relację ze swojego pokazu w 2014. Burberry była także pierwszą firmą odzieżową, która zadebiutowała na kanale Apple Music. Była szefowa handlu detalicznego Apple, Angela Ahrendts, była oczywiście prezesem Burberry przed jej kontaktem z gigantem technologicznym.
Według Vogue Business usługa R Message będzie obsługiwać Apple Pay i zostanie pilotowana w flagowym sklepie Burberry w Manchesterze, zanim zostanie wdrożona we wszystkich 431 globalnych lokalizacjach i 6000 współpracowników.