Wygląda na to, że Apple zablokował wybranej grupie użytkowników ich konta Apple ID w ciągu ostatnich 20 godzin, bez wyraźnego wskazania przyczyny tego incydentu. Według raportów Reddit i Twittera użytkownicy są wyrzucani ze swoich identyfikatorów Apple ID ze względów bezpieczeństwa i zmuszeni do zresetowania hasła w celu uzyskania dostępu do swojego konta.
Użytkownicy zgłaszają, że zadziało się to bez ostrzeżenia na iPhonie, Apple TV i innych urządzeniach Apple, podczas gdy korzystali z Apple Music, oglądali telewizję itp. Pierwszy post na Reddit potwierdził, że użytkownik ma włączone uwierzytelnianie dwuskładnikowe i unikalne hasło iCloud dla swojego Apple ID nie używane nigdzie indziej, a wielu użytkowników zgłasza podobne ustawienia.
Na Twitterze @AppleSupport kieruje użytkowników do strony wsparcia technicznego, która wyjaśnia, co zrobić, jeśli konto Apple ID jest zablokowane i wyłączone. W niemal wszystkich przypadkach w mediach społecznościowych użytkownicy zgłaszają, że muszą zresetować swoje hasło do konta Apple ID, aby móc odzyskać dostęp do swoich kont.
Bez oficjalnego komentarza od Apple i bez wyraźnego powodu wymuszania zmiany hasła nie jest jasne, dlaczego niektórzy użytkownicy zostali dotknięci tą kwestią i co spowodowało, że Apple zainicjował falę resetów w pierwszej kolejności.