piątek, 19 kwietnia

Według najnowszego raportu pochodzącego od Sensor Tower, w trzecim kwartale 2020 roku wydano w sklepach App Store i Google Play łącznie 29,3 miliarda dolarów instalując ponad 35,6 miliardów aplikacji.

Liczby wyglądają na oszałamiające. Sklepy z aplikacjami odnotowały jednocześnie znaczny wzrost rok do roku, a klienci wydali o 32 procent więcej niż w tym samym czasie w 2019 roku pobierając o 23,3 procent więcej aplikacji. To duży wzrost w porównaniu z 24-procentowym wzrostem wydatków i 9-procentowym wzrostem pobrań w zeszłym roku.

W dużym stopniu wzrosły wydatki na zakupy w aplikacjach, subskrypcje i aplikacje premium. W App Store wzrost ten wyniósł 31% co przekłada się na 19 miliardów dolarów w Apple App Store na całym świecie w trzecim kwartale, w porównaniu do 14,5 miliarda dolarów w tym samym czasie w zeszłym roku. To prawie dwa razy więcej niż przychody ze sklepu Google Play, co jest zgodne z zeszłorocznym podziałem między dwiema platformami gdzie stosunek ten był podobny. Jednak z 36,5 miliarda zainstalowanych aplikacji App Store stanowi tylko 8,2 miliarda, podczas gdy w sklepie Google Play było ich ponad trzy razy więcej – 28,3 miliarda. Czyli to właśnie użytkownicy Androida wciąż pobierają coś nowego i napędzają liczbę pobrań, jednak przychody z aplikacji generuje App Store, dlatego jest tak łakomym kąskiem dla deweloperów.

Niekwestionowanym królem wśród pobieranych aplikacji i to na obu platformach okazał się TikTok. Była to także najlepiej zarabiająca aplikacja nie będąca grą. To drugi kwartał z rzędu kiedy to właśnie TikTok jest najlepiej zarabiająca aplikacją niezwiązaną z graniem. W zeszłym roku Tinder był najbardziej dochodową aplikacją niezwiązaną z grami. Podobnie jak w poprzednich kwartałach, aplikacje Facebooka, w tym Instagram i WhatsApp, stanowiły większość z pięciu najpopularniejszych aplikacji innych niż gry pod względem globalnych pobrań, chociaż żadna nie zajmowała czołowego miejsca.

Firma Tencent ze swoimi grami „Honor of Kings” i „PUBG Mobile”zajęła pierwsze i drugie miejsce wśród pięciu najlepiej zarabiających gier w trzecim kwartale. Pięć najlepiej zarabiających gier zarobiło łącznie ponad 2,4 miliarda dolarów, co stanowi 12 procent wszystkich wydatków konsumentów na gry mobilne w ostatnim kwartale. Całkowita liczba instalacji gier spadła rok do roku w App Store z 2,4 miliarda do 2,3 miliarda, przy czym zdecydowana większość pobrań pochodziła z Google Play, gdzie odnotowano wzrost o 36,8%.

Analitycy Sensor Tower uważają, że w czwartym kwartale pojawią się nowe trendy, podobnie jak nowe wyróżniające się aplikacje, częściowo napędzane innowacjami platformy, takimi jak dostosowywanie ekranu głównego w systemie iOS. Wkrótce zostanie udostępniony również pełny raport na temat globalnego rynku aplikacji ze szczegółowymi analizami czołowych wydawców i trendów w trzecim kwartale.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx