czwartek, 25 kwietnia

Badanie przeprowadzone przez firmę badawczą Creative Strategies w zeszłym miesiącu wykazało, że iPhone X ma 97-procentowy wskaźnik zadowolenia klientów, głównie wśród pierwszych użytkowników smartfonów w Stanach Zjednoczonych.

Łącznie 85% respondentów stwierdziło, że jest „bardzo zadowolonych” z iPhone’a X, co jak powiedział analityk Creative Strategies, Ben Bajarin, „jest jednym z najwyższych” ocen, jakie kiedykolwiek widział „we wszystkich badaniach satysfakcji klienta przeprowadzonych w szerokim zakresie produktów technologicznych.”

12 procent respondentów stwierdziło, że są „zadowoleni” z iPhone’a X, a trzy procent jest niezadowolonych w różnym stopniu.

Oczywiście, im więcej jest ocen „bardzo zadowolonych”, tym lepszy jest produkt. Dla porównanie, firma badawcza Wristly przeprowadziła w 2015 roku badanie, w którym stwierdziła, że pierwszy Apple Watch również miał 97 procent ogólnego zadowolenia klientów, ale niższa liczba 66 procent respondentów była „bardzo zadowolonych”.

Dyrektor Apple, Tim Cook, powiedział, że iPhone X ma 99-procentowy wskaźnik zadowolenia klientów podczas ogłaszania pierwszych kwartalnych wyników finansowych, powołując się na badanie przeprowadzone przez „451 Research”, ale Creative Strategies stwierdził, że jego ankieta miała znacznie większą liczbę respondentów, co doprowadziło do bardziej zrównoważonej liczby z miejscem na lekką wariancję.

Creative Strategies ankietował dokładnie 1746 respondentów. Firma badawcza poinformowała MacRumors, że respondenci zostali sprofilowani jako pierwsi nabywcy w oparciu o szereg wstępnych pytań dotyczących nawyków zakupowych.

W zależności od funkcji, iPhone X otrzymał bardzo wysoki poziom satysfakcji niemal we wszystkich obszarach w tym z Face ID i żywotności baterii na poziomie ponad 90 procentach. Co ciekawe jedynym wyjątkiem była Siri, która uzyskała jedynie 20-procentowy poziom zadowolenia wśród pierwszych nabywców, pozostawiając czterech z pięciu respondentów rozczarowanych.

Jak zauważa Creative Strategies, osoby wcześnie nabywające produkt wydają się być bardziej krytyczne niż pozostali konsumenci technologii, ale powszechnie uważane jest, że Apple stracił przewagę, którą kiedyś miał z Siri w przestrzeni sztucznej inteligencji.

The Information ostatnio donosił, że Siri stała się „poważnym problemem” dla Apple. W raporcie napisano, że Siri pozostaje „ograniczona w porównaniu do konkurencji”, w tym do Alexy Amazona czy Google Assistant. Dodał również, że asystent głosowy jest głównym powodem, dla którego HomePod do tej pory „nie osiągnął dobrych wyników”.

Apple odpowiedział na ten raport oświadczeniem, że Siri jest „najpopularniejszym na świecie asystentem głosowym” i zachwalał „znaczące postępy” w zakresie wydajności asystenta, skalowalności i niezawodności.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx