IPad po raz pierwszy pojawił się w sprzedaży w Chinach 17 września 2010, a jego najnowsza, trzecia generacja dotarła tam dopiero 19 lipca 2012 roku. Niespełna dwa lata od pojawienia się urządzenia w Chinach, Apple dominuje tam na rynku tabletów z 72.66 procentowym udziału w rynku.
Nowe badanie przeprowadzone przez Analysys International pokazuje, że w drugim kwartale 2012 roku chińscy konsumenci kupili 2,34 mln tabletów.To 63 procentowy wzrost w stosunku do poprzedniego roku. Z tych 2,34 milionów zakupionych tabletów 72,6 procent to iPady, co stanowi prawie trzy czwarte wszystkich tabletów kupowanych w Chinach.
Żaden z pozostałych producentów tabletów śledzonych przez Analysys International nie miał szans zbliżyć się do takiego udziału Apple w rynku. Lenovo zajęło drugie miejsce za Apple z zaledwie 8,38 procentowym udziałem w rynku. Samsung nawet nie osiągnął połowy tego, osiągając zaledwie 3,59 procenta udziału w rynku.
Badanie rynku tabletów w Chinach dokonane przez Analysys International pojawiło się praktycznie zaraz po analizie IDC globalnego rynku tabletów, która uznała, że Apple ma podobnie silną przewagę na całym świecie. Według badań IDC, Apple ma 61,5-procentowy udział w światowym rynku tabletów w drugim kwartale, a Samsung trzyma 7,3 procenta globalnego rynku tabletów.
[contentblock id=1 img=adsense.png]