Samsung postanowił wykorzystać falę krytyki wokół kontrowersyjnej reklamy Apple „Crush!” dla iPada Pro, wypuszczając własną reklamę tabletu Galaxy Tab S9 Ultra z hasłem „Twórczość nie może zostać zmiażdżona”.
W zeszłym tygodniu Apple, wprowadzając nowe modele iPada Pro z procesorem M4, zaprezentował film pokazujący prasę hydrauliczną miażdżącą narzędzia kreatywne, takie jak instrumenty muzyczne, sprzęt elektroniczny, automaty do gry, farby i pędzle, komputery, kamery i wiele innych. Miało to pokazać, że iPad jest połączeniem wszystkich tych narzędzi w jednym urządzeniu.
Niestety przekaz ten wywołał znaczący sprzeciw ze strony społeczności twórczej i użytkowników mediów społecznościowych, którzy zinterpretowali je jako metaforę destrukcyjnego wpływu wielkich firm technologicznych na przemysł kreatywny i indywidualną twórczość.
Negatywny odbiór był tak silny, że Apple zdecydował się anulować emisję spotów reklamowych w telewizji i publicznie przeprosił przyznając, że reklama „była chybiona”, ponieważ nie odzwierciedlała ich intencji celebrowania i wspierania twórców.
Wykorzystując okazję marketingową, Samsung wypuścił teraz własną reklamę, w której muzykant przechadza się przez zniszczenia po prasie hydraulicznej i podnosi uszkodzoną gitarę. Następnie siada obok sztalugi trzymającej Galaxy Tab S9 Ultra z nutami na ekranie i wykonuje utwór muzyczny. Wideo zostało udostępnione na Twitterze przez Samsunga z podpisem „Nigdy nie zmiażdżymy kreatywności”.
We would never crush creativity. #UnCrush pic.twitter.com/qvlUqbRlnE
— Samsung Mobile US (@SamsungMobileUS) May 15, 2024
Samsung od dawna znany jest z kpiącego podejścia do reklam Apple. Firma wyśmiewała decyzje projektowe Apple, takie jak usunięcie gniazda słuchawkowego z iPhone’a (które sama również ostatecznie usunęła) czy brak składanego smartfona w ofercie.