Jak wynika z nowej, dogłębnej analizy, większość aplikacji mobilnych bazujących na modelu subskrypcji nie przynosi zysków.
Raport zatytułowany „State of Subscription Apps” został przygotowany przez RevenueCat, wiodącego dostawcę zestawu narzędzi do subskrypcji mobilnej. Dzięki prawie 30 000 aplikacji korzystających z platformy do zarządzania monetyzacją, RevenueCat jest w stanie zapewnić niezawodny przegląd aplikacji subskrypcyjnych dzięki swoim możliwościom gromadzenia danych. Analiza uwzględnia dane z ponad 29 000 aplikacji i od 18 000 deweloperów, którzy łącznie odpowiadają za ponad 6,7 miliarda dolarów przychodów i ponad 290 milionów subskrybentów.
RevenueCat odkrył, że chociaż 5% aplikacji subskrypcyjnych o najlepszych wynikach generuje przychody 200 razy większe niż aplikacje z dolnego kwartyla, średni miesięczny przychód z aplikacji po roku wynosi mniej niż 50 dolarów. Tylko 17,2% aplikacji przekracza miesięczny przychód wynoszący 1000 dolarów. Osiągnięcie tego kamienia milowego znacznie zwiększa prawdopodobieństwo dalszego wzrostu finansowego – 59% tych aplikacji osiąga miesięczny przychód w wysokości 2500 dolarów, a 60% tych aplikacji osiąga poziom 5000 dolarów. Zaledwie 3,5% aplikacji osiąga miesięczny przychód na poziomie 10 000 dolarów.
Aplikacje związane ze zdrowiem i fitnessem generują co najmniej dwukrotnie większe przychody niż wszystkie pozostałe kategorie razem wzięte, zarówno w dolnym kwartylu, jak i wśród 5% najlepiej zarabiających. Z kolei aplikacje podróżnicze i zwiększające produktywność stoją przed największymi wyzwaniami, a nawet najlepsi użytkownicy w tych kategoriach mają trudności z zarobieniem ponad 1000 dolarów miesięcznie po roku obecności na rynku.
Pomimo tych statystyk rynek aplikacji subskrypcyjnych wciąż rośnie, a średnia cena miesięcznych subskrypcji wzrosła o 14% z 7,05 dolara do 8,01 dolarów. Jednak w raporcie odnotowano również niedawną zmianę zachowań konsumentów, obejmującą 14% spadek utrzymania abonentów w ciągu 12 miesięcy.
I bardzo dobrze, ponieważ to zwykłe krojenie ludzi na kasę którzy wbrew myśleniu twórców myślą i liczą. Wiec, twórcy pomyślcie i policzcie a nie macie nas za idiotów. Proste ?