Nowe 14-calowe i 16-calowe modele MacBooka Pro są wyposażone w technologię ProMotion, dzięki której wyświetlacz może działać z częstotliwością od 24 Hz do 120 Hz podobnie jak w iPadzie Pro.
iPhone 13 Pro, który po raz pierwszy wprowadził ProMotion do iPhone’a, obsługuje częstotliwość odświeżania od 10 Hz do 120 Hz. Nowe MacBooki Pro zawierają tę samą technologię wyświetlania, co zaawansowany 12,9-calowy iPad Pro i mogą działać z częstotliwością 24 Hz, a nie 10 Hz. Podobnie jak w przypadku iOS 15 i iPhone 13 Pro, Apple twierdzi, że macOS Monterey automatycznie dostosuje częstotliwość odświeżania w zależności od tego, co robi użytkownik, aby oszczędzać baterię.
Po raz pierwszy do Maca trafia technologia ProMotion, która sprawia, że wszystko na ekranie – od przewijania stron internetowych po dynamiczne gry – zyskuje większą płynność i responsywność, a do wyświetlania obrazu potrzeba mniej energii. Częstotliwość odświeżania może wynosić nawet 120 Hz, ale adaptacyjna technologia automatycznie dostosowuje ją do ruchów treści na ekranie. Technologia ProMotion spełnia też oczekiwania montażystów wideo, ponieważ pozwala dobrać stałą częstotliwość odświeżania dokładnie dopasowaną do materiału wideo.
Nowe MacBooki Pro są zasilane przez układ M1 Pro lub M1 Max, oba charakteryzują się znacznie wyższą wydajnością w porównaniu z układem M1 ogłoszonym w zeszłym roku.