Firma Apple poinformowała dziś deweloperów, że udostępnia nowe narzędzia marketingowe App Store zapewniając programistom prosty sposób na tworzenie skróconych linków, osadzanego kodu z ikoną aplikacji i strony produktu, kodów QR i nie tylko.
Programiści mogą wprowadzić adres URL swojej aplikacji na stronie marketingowej, a firma Apple udostępnia narzędzia do generowania wspomnianych łączy i kodów. Najbardziej interesująca dla programistów może być możliwość stworzenia kodu QR ponieważ można go użyć do szybkiego znalezienia aplikacji za pomocą skanowania aparatem iPhone’a, a kody QR są również używane w funkcji App Clips wprowadzonej w iOS 14.
Kody QR można generować w różnych kolorach, z ikoną każdej aplikacji, aby uzyskać niepowtarzalny, spersonalizowany wygląd, którego utworzenie zajmuje kilka sekund. Przykładowe użycie kodu możecie sobie przetestować robiąc iPhone’em zdjęcie powyższego kodu.