Film Toma Hanksa „Misja Greyhound” to największa premiera weekendu w Apple TV+ informują „źródła bliskie Apple”, które rozmawiały z Deadline.
Film „Misja Greyhound” obejrzało więcej widzów niż jakikolwiek inny film lub serial wydany do tej pory w Apple TV+ podczas weekendu premiery, a film ma podobno „poziom oglądalności porównywalny z letnią premierą kinową”.
Przed wybuchem koronawirusa, który spowodował zamknięcie kin niemal na całym świecie, „Misja Greyhound” miała zostać pokazana jako premiera kinowa. Zamiast tego, Sony Pictures sprzedało Apple za 70 milionów dolarów prawa do filmu, dzięki czemu „Misja Greyhound” jest pierwszym filmem Toma Hanksa, który trafił bezpośrednio do serwisów streamingowych bez debiutu kinowego.
Hanks w udzielonym wywiadzie nazwał wprost premierę w Apple TV+ jako „absolutny zawód miłosny” z powodu różnicy w jakości obrazu i dźwięku między domowym telewizorem a kinem.
Wydaje się, że wraz z rekordem otwarcia filmu w Apple TV+ „Misja Greyhound” przyciągnęła nową publiczność. 30 procent osób, które oglądały film, było nowymi abonentami usługi Apple TV+.
W filmie „Misja Greyhound” Hanks wciela się w rolę weterana marynarki wojennej i kapitana Ernesta Krause, który walczy z własnymi wątpliwościami, prowadząc konwój okrętów alianckich przeciwko niemieckim okrętom podwodnym w bitwie o Atlantyk. Na Filmwebie film zebrał do tej pory 6,8 gwiazdki.