Dziś Apple Watch jest najlepiej sprzedającym się smartwatchem na świecie. Jednak strategia firmy Apple, aby przekonać użytkowników dlaczego jest tak potrzebny z pewnością się zmieniła.
W najnowszym artykule New York Times pisze, w jaki sposób Apple zrezygnował z pierwotnych ambicji promowania Apple Watch jako produktu zorientowanego na modę. I nie obwinia za to Apple.
Artykuł podsumowuje początki modowych ambicji Apple dla tego urządzenia. Obejmowały one hiper-kosztowną złotą edycję Apple Watch Edition i prezentację urządzenia podczas Paris Fashion Week. Apple zatrudnił także wiele wpływowych osób z modowych marek. Byli to między innymi dyrektor generalny Yves Saint Laurent Paul Deneve, Patrick Pruniaux z Tag Heuer i dyrektor generalny Burberry Angela Ahrendts. Wszystkie te trzy osoby odeszły (lub w przypadku Ahrendts, odchodzi) z Apple. Tymczasem Apple Watch Edition odeszło w niepamięć, podobnie jak blogerzy modowi zaproszeni na keynote Apple.
„Robienie otoczki nie jest tak wspaniałe, jak sądzono” – mówi Scott Galloway, profesor marketingu w New York University Stern School of Business. „Technologia polega zasadniczo na tworzeniu użyteczności i rozprzestrzenianiu jej na miliardy ludzi. Moda polega na stworzeniu chwili, trendu, romansu i rozpowszechnieniu go w niewielkiej grupie wpływowych ludzi. ”
Ostatecznie, widzimy rebranding Apple Watch jako urządzenia firmy Apple, które widzi dokąd zmierza rynek. Produkty Apple zawsze będą kroczyć po cienkiej linii między technologią a modą. Produkty takie jak AirPods są są ostatnio tego najlepszym przykładem. I nie są modne, bo są na modne kreowane, tylko dlatego, że modni ludzie chcą z nich korzystać. I o to właśnie chodzi.
Ale kierunek modowy pierwszej generacji Apple Watch maskował również fakt, że był to produkt bez tożsamości. Apple wciąż szukał tego, co dokładnie chce zrobić z Apple Watch. Teraz, gdy jest to urządzenie do śledzenia zdrowia z aplikacjami medycznymi, jasne jest, że jest tym, co należy traktować poważnie.