W minionym tygodniu Spotify poinformował, że złożył skargę antymonopolową przeciwko Apple w Komisji Europejskiej w sprawie nieuczciwych praktyk App Store. Apple odpowiedział na nią, nazywając skargę „mylącą retoryką” i argumentując, że „Spotify chce wszystkich korzyści bezpłatnej aplikacji, nie będąc darmową”.
Od tego czasu trwa wojna słów. W oświadczeniu wydanym dla Variety, Spotify powiedział, że „każdy monopolista sugeruje, że nie robi nic złego” i że w konsekwencji odpowiedź Apple była „całkowicie zgodna z ich oczekiwaniami”.
Oświadczenie Spotify:
Każdy monopolista sugeruje, że nie robi nic złego i będzie argumentował, że działa w najlepszym interesie konkurentów i konsumentów. Dlatego odpowiedź Apple na naszą skargę przed Komisją Europejską nie jest nowa i jest całkowicie zgodna z naszymi oczekiwaniami.
Złożymy naszą skargę, ponieważ działania Apple zaszkodziły konkurencji i konsumentom i są w oczywisty sposób sprzeczne z prawem. Ewidentnie w przekonaniu Apple, użytkownicy Spotify na iOS są klientami Apple, a nie klientami Spotify, co stanowi sedno problemu z Apple. Szanujemy proces, który Komisja Europejska musi teraz podjąć, aby przeprowadzić dochodzenie.